שוב מתברר כי הכלב הוא חברו הנאמן ביותר של האדם. גיבורי הסיפור הנוכחי הם הכלב ריי, הבעלים שלו איריס, שאימצה אותו לפני שלוש שנים, ואמה חיה אלגזי בת ה־80 מראשון לציון.
קראו עוד:
איריס, שגרה קומה מעל אמה, סיפרה: "ריי עבר התעללות מאוד קשה. בעמותה אמרו לנו שייאלצו להרדים אותו. הלב שלנו נקרע ואימצנו אותו. ריי מאוד אוהב את אמא שלי וכל הזמן הוא שוכב עם אוזן אחת על הרצפה ומצותת לה. לפני מספר ימים הוא התחיל לנבוח וממש דחף אותי לכיוון הדלת. חשבתי שנוקשים ולא שמעתי, פתחתי וראיתי שאין אף אחד. ריי התחיל לרוץ במדרגות לבית של אמא שלי ואני אחריו. כשנכנסנו הוא רץ לחדר ושם מצאנו אותה על הרצפה. הוא ליקק לה את היד. בדיעבד הבנו שהוא ממש הבין מה קרה".
האם חיה, שעברה שבץ מוחי ונפלה כתוצאה מכך, אושפזה במרכז הרפואי שיבא, ואתמול הגיע ריי הגיבור לבקר אותה. הכלב כשכש בזנבו בשמחה, והביקור הייחודי עורר התרגשות גדולה.
2 צפייה בגלריה
חיה אלגזי
חיה אלגזי
חיה אלגזי והכלב ריי, אתמול בשיבא. "לכלבים יש חושים חדים"
(צילום: דנה קופל)
איריס סיפרה כי אמה אוהבת מאוד את ריי: "היא תמיד אומרת שלכלבים יש חושים חדים, ואין לה עוד מושג כמה היא צדקה. הצלתי את חייו והוא החזיר לי בגדול והציל את אמי".
2 צפייה בגלריה
ד"ר דוד אוריון שיבא
ד"ר דוד אוריון שיבא
ד"ר דוד אוריון. "הגעה מוקדמת לבית החולים מצילה חיים"
(צילום: דנה קופל)
היום מציינים את יום המודעות הבינלאומי לשבץ. ד"ר דוד אוריון, מנהל המרכז לשבץ מוחי ומחלות נוירו־וסקולריות בשיבא, אמר: "ריי עזר לנו להציל את חייה של חיה. תמיד מרגש את הצוות הרפואי להציל חיי אדם, וכאשר כלב, חברו הטוב ביותר של האדם, עוזר להציל, זה מרגש פי כמה. בעת אירוע מוחי הזמן משחק תפקיד מרכזי וקריטי. העובדה שריי היה הראשון לזהות, תרמה הרבה למצבה של חיה כיום".
ד"ר דוד אוריון, מנהל המרכז לשבץ מוחי ומחלות נוירו־וסקולריות בשיבא: "ריי עזר לנו להציל את חייה של חיה. תמיד מרגש את הצוות הרפואי להציל חיי אדם, וכאשר כלב, חברו הטוב ביותר של האדם, עוזר להציל, זה מרגש פי כמה"
ד"ר אוריון פירט את הסימנים המקדימים לשבץ: חולשה או הירדמות של הפנים, הזרוע או הרגל; בלבול, קושי בדיבור או בהבנה, הפרעות בשיווי המשקל. "הגעה מוקדמת לבית החולים מצילה חיים", אמר.