בתביעה בסך 300 אלף שקל, שהוגשה לפני מספר שבועות לבית משפט השלום בהרצליה, טוען גבר בן 80, חולה סיעודי וניצול שואה, כי חברת הפניקס שבה הוא מבוטח מסרבת להכיר בזכויות המגיעות לו ולשלם תגמולים שמגיעים לו לטענתו.
קראו עוד:
באמצעות עו"ד רפאל אלמוג טוען הקשיש כי רכש מחברת הפניקס פוליסת סיעוד לפני שנים, אבל לא ראה אותה מעולם, שכן החברה לא העבירה לידיו העתק שלה. מבירור שערך פרקליטו עלה כי בפוליסה כתוב כי אם יגיע המבוטח למצב סיעודי, תשלם לו חברת הביטוח תגמולים חודשיים בסך 4,580 שקל, והוא יחדל משלם דמי ביטוח חודשיים, כפי שעשה במהלך השנים.
2 צפייה בגלריה
נפילות נפילה קשישים זקנים
נפילות נפילה קשישים זקנים
"עליו להתנייד תחת השגחה, מכיוון שהוא חסר שיווי משקל ונוטה ליפול", נטען בתביעה (צילום אילוסטרציה)
(צילום: shutterstock)
"בפברואר 2020 לקה התובע, שסבל מיתר לחץ דם, פרופיל שומנים גבוה בדמו, ניתוח ערמונית ועוד – באירוע מוחי, שגרם לחולשה תפקודית בפלג גופו הימני", נכתב בתביעה. "הוא מתקשה בניידות, בביצוע מעברים (הכוונה למעבר משכיבה לישיבה וממנה לעמידה – א"א), ברחצה ובהלבשה וכן סובל מבריחת שתן בעקבות ניתוח הערמונית שעבר, ולכן משתמש במוצרי ספיגה. עליו להתנייד תחת השגחה, מכיוון שהוא חסר שיווי משקל ונוטה ליפול".
בתביעה נטען כי הביטוח הלאומי הכיר בתובע כמי שזקוק לעזרה ברוב פעולות היומיום, ובפרט בניידות, ברחצה ובהלבשה. אחרי שפנה לחברת הביטוח בניסיון לממש את זכאותו לקבלת תגמולים לאחר שנים בהן שילם מדי חודש את פוליסת הביטוח, שלחה החברה לביתו רופאה גריאטרית כדי שתתרשם ממצבו ותעריך את נזקי הגוף שנגרמו לו. "הרופאה", נכתב בתביעה, "קבעה כי התובע זקוק לעזרה בהלבשה וברחצה בלבד".
2 צפייה בגלריה
עו"ד רפאל אלמוג
עו"ד רפאל אלמוג
עו"ד רפאל אלמוג
המחלוקת בין התביעה לחברת הביטוח היא על היקף נזקיו של הקשיש. "הוא אינו שולט על סוגריו", נטען בתביעה, "סובל מחוסר שיווי משקל וזקוק לעזרה בביצוע פעולות פשוטות ויומיות. הנתבעת לא נהגה כפי שכל מבטחת סבירה, הגונה וישרה, הייתה נוהגת בנסיבות העניין, והסירוב לשלם לו תגמולי ביטוח על כל התקופה הינו בניגוד לחבות הביטוחית, בניגוד לחוקי הביטוח, הנחיית המפקח על הביטוח, חוק הגנת הצרכן ובניגוד לכל דין".
בהמשך נכתב: "אין זה אלא חוסר תום לב מוחלט של הנתבעת, שאינה משלמת את תגמולי הסיעוד באופן מלא".