תושייה שהפגין רופא צבאי־קרבי במחסום הסתיימה בחיוכים לאחר דקות של מתח וחרדה: הוא יילד פלסטינית ובמהלך הלידה התגבר על בעיה פתאומית שצצה.
2 צפייה בגלריה
לידה במחסום
לידה במחסום
לידה במחסום. ד"ר אקהאוז בזמן פינוי היולדת לבית החולים
גיבור הסיפור הוא ד"ר מיכאל אקהאוז (29), רופא גדודי בדרגת סגן המשרת בהנדסה קרבית. "בחודשים האחרונים אנחנו מתגברים את הצירים מחשש לאירועי טרור בגזרה", סיפר הרופא ל"ידיעות אחרונות". ביום שישי האחרון הוא הוצב במשימת אבטחה סמוך לכפר הפלסטיני סמוע שליד חברון. "איבטחנו את הצירים, נעמדנו ליד האמבולנס בין הבטונדות מוכנים לכל הקפצה. בסביבות 12 בצהריים הגיע למחסום רכב פלסטיני ובו שתי נשים, גבר ושלושה ילדים. הגבר שאל בעברית – יש כאן רופא? אשתי עומדת ללדת'. הצצתי לרכב וראיתי אישה כאובה מאוד, חיוורת ומותשת שממש כורעת ללדת. בדקתי אותה והבנתי מיד שאנחנו בלידה".
ד"ר אקהאוז לא היסס ונחלץ מיד לעזרת האישה ומשפחתה המודאגת. בעוד חבריו הלוחמים מאבטחים את "מתחם הלידה" הוא נכנס לרכב הפלסטיני. לאחר שהילדים יצאו הוא החל במלאכה והעביר ליולדת, שלא ידעה עברית, הנחיות באמצעות בעלה.
2 צפייה בגלריה
לידה במחסום
לידה במחסום
"נעניק סיוע רפוואי לכל מי שצריך"
"תגיד לה שבעוד רגע ניילד את התינוק ושהיא צריכה ללחוץ", אמר. "הכנסתי את היד ומיד ראיתי את הראש של התינוק, אלא שאז ראיתי שסביב צווארו כרוך חבל הטבור בצורה מסוכנת שיכולה לגרום לו לחנק". הרופא הגיב במהירות: "ביצעתי כמה פעולות והסרתי את חבל הטבור מצווארו. הילד יצא בשלום וכמה שניות לאחר מכן חתכתי את חבל הטבור. כל הסיפור נמשך בין חמש לשבע דקות".
בינתיים הוזעק למקום אמבולנס של מד"א. הצוות טיפל באישה ואחר כך העביר אותה לרשות אנשי "הסהר האדום".
סגן ד"ר אקהאוז סיכם את החוויה: "מעולם לא ביצעתי לידת שטח, ולא דמיינתי שהפעם הראשונה תהיה בסיטואציה הזו. ברור לנו שמתוקף תפקידנו כאן אנחנו מעניקים סיוע רפואי לכל מי שצריך". על מפגש עתידי עם המשפחה הפלסטינית אמר: "אני אשמח".