מעשה מסוכן בל"ג בעומר נגמר רע: עילאי גלזר בן 13 מפתח תקווה איבד את ראייתו בעינו הימנית מפיצוץ ספריי שלג שהושלך למדורה שלידה עמד ביום שני האחרון. כך נודע ל-ynet. כעת הוא מאושפז בבית החולים שניידר בפתח תקווה והרופאים נאבקים על החזרת ראייתו בעין הפגועה שנמצאת בסכנה, ולא ברור אם יחזור לראות בה. הרופאים מעריכים שייאלץ לעבור השתלת קרנית.
קראו עוד:
המקרה אירע כשאחד הילדים שעמדו סביב המדורה בפתח תקווה זרק ספריי שלג לתוכה, מה שגרם להתלקחות המדורה ולהדף עם חומרים מסוכנים שפגעו בעינו של גלזר. "עילאי הפך מילד בריא ושמח לילד שנאבק על ראייתו, והכול בגלל מעשה קונדס", כועסת אמו, אודליה. גלזר הובהל במהירות לבית החולים שניידר בפתח תקווה ועבר מאז שני ניתוחים.
2 צפייה בגלריה
עילאי גלזר
עילאי גלזר
עילאי גלזר בבית החולים. "הרשתית לא נפגעה, אבל הקרנית כן"
"עילאי הלך עם חברים לחגוג את ל"ג בעומר", מספרת האם. "אני באתי לשם לכמה דקות וראיתי אותו יושב על כיסא, רחוק מהמדורה. המשכתי משם למדורה של הבן הקטן שלי. מתברר שאחרי שעזבתי, אחד הילדים החליט לבדוק מה קורה אם מכניסים כל מיני חפצים לאש, וזרק לתוכה ספריי שלג. היה פיצוץ אדיר, ועף משהו שפגע לעילאי בעין ימין. כשזה נודע לי, חזרתי לשם מיד. כבר היו חובש ואמבולנס ונסענו לבית החולים כשהוא עם חתכים בתוך העין ומחוץ לה וכוויות בפנים.
"הוא נכנס מיד לניתוח חירום, ואחר כך עבר ניתוח נוסף. כרגע שתי העיניים שלו סגורות. הרשתית לא נפגעה, אבל הקרנית כן. הוא צריך לעבור השתלת קרנית, שאחריה אולי יצליח לראות שוב".
גלזר מבקשת להעביר מסר לילדים והורים: "אסור להתעסק עם אש, ובוודאי לא להשליך לתוכה ספריי שלג. זה מסוכן מאוד. חשוב שהורים יסבירו לילדים שלא מתעסקים עם אש".
2 צפייה בגלריה
עילאי גלזר
עילאי גלזר
גלזר לפני האסון. "חשוב שהורים יסבירו לילדים שלא מתעסקים עם אש״
פרופ׳ אורי אלבז, רופא בכיר ביחידה לרפואת עיניים בשניידר: "נקראתי לנתח אותו בסביבות 12 בלילה. הפגיעה גרמה לקרעים מרובים בקרנית, והיה מאתגר לנתח אותו. המטרה שלנו במצבים כאלה היא לסגור את העין כדי למנוע זיהומים. לצערי, הייתה פגיעה עמוקה בקרנית וגם בעדשה, והכול בגלל שטות. עילאי יצטרך ניתוחים נוספים, כולל השתלת קרנית. אני מעריך שיש לו סיכוי לחזור לראות, כי החלק הפנימי של העין לא נפגע, אבל חבל שהדבר הזה קרה בכלל. זה מקרה מצער מאוד של פציעה מיותרת, שמדגיש את הסכנה בהשלכת תרסיסים לאש".