בשיתוף מכון אברהמסון

"לפני התהליך הייתי עם כולסטרול גבוה והיום הוא מאוזן"

"הייתי מכורה למתוק וללחם. נרדמתי עם מתוק, קמתי עם מתוק ואפילו התעוררתי באמצע הלילה כדי לאכול שוקולד. באוכל לא נגעתי בכלל, וככה כל החיים, ללא אוכל מזין באמת", מספרת מרים חכמון (56), נשואה ואם לשלושה, גננת חינוך מיוחד מאשדוד.
"ניסיתי ללכת לתזונאית כדי ללמוד לאכול נכון, אבל לא הורידו לי את הפחמימות והסוכר. הייתי במצב גרוע. לא ידעתי איך להפסיק ומה לעשות עם עצמי. לפני שמונה חודשים דפדפתי בפייסבוק וראיתי מודעה של מכון אברהמסון על התמכרות לסוכר. שמעתי על זה קודם לכן, אבל לא ממש התייחסתי. הפעם החלטתי לתאם פגישה. לא באמת האמנתי שמשהו או מישהו יכול לעזור לי אבל הייתה לי תקווה.
"בשבועות הראשונים שאחרי הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות, חששתי מהתגובה של הגוף שלי לעובדה שפתאום אני לא מכניסה יותר מתוקים לגוף. אולי אסבול מנפילת סוכר? אבל במכון הדריכו אותי באופן צמוד, והציעו לי מזונות מתאימים. בתחילה אכלתי בעיקר פירות טריים, תמרים ושקדים. בהמשך הציעו לי לשלב, בהדרגה מאכלים נוספים, והדריכו אותי לאכול בצורה מסודרת, ולקרוא תוויות מזון. צעד צעד לימדו אותי איך לאכול נכון".
היא מספרת: "אחרי חודש התחלתי לראות את עצמי משתנה. מתחילת התהליך ירדתי 13 קילוגרמים, ואני גם מתאמנת בפילאטיס ומתחטבת. אני אוכלת מגוון ולא רעבה לרגע. מרזה, נראית מהמם, יכולה ללבוש מה שבא לי ומרגישה הרבה יותר טוב. אני גם ישנה טוב יותר ולא נוחרת, הבטן שלי כבר לא כואבת ונפוחה. אני סובלת פחות ממיגרנות ואפילו עור הפנים שלי נראה טוב. בנוסף, לפני התהליך בדיקות הדם שלי הראו שיש לי כולסטרול גבוה והיום הוא מאוזן. התהליך הזה שינה לי את החיים לגמרי. גם כל שאר בני הבית נהנים מהתהליך עם פחות סוכר ופחות קמח".
4 צפייה בגלריה
מרים
מרים
מרים חכמון. אוכל תזונה מגוונת ולא רעבה לרגע

"הטריגליצרידים הגבוהים ירדו פלאים"

"לא הייתי שמן במיוחד. שקלתי 82 קילוגרמים, אבל הרגשתי שאני לא אוכל טוב, וכאדם שאוהב מאוד לטייל, הרגשתי שהמשקל העודף מגביל אותי", מספר אילן מילס (67), גרוש ומחפש זוגיות, אב לשלושה וסב לארבעה, עובד מעבדה לבדיקות מים ומזון, מבאר שבע.
"ליד הבית שלי יש גלידרייה ומאפייה, ותמיד התפתיתי להיכנס ולקנות. ידידה שלי נגמלה מסוכר ומפחמימות ממכרות לפני חמש שנים ועדיין מתמידה. וכשהבנתי שאני מכור למתוק ובעיקר לגלידות ולמאפים, החלטתי להיגמל בעצמי.
"לגמילה באברהמסון לפני שבעה חודשים הגעתי בגישה חיובית, וזה עבד עליי פלאים. היום גם כשאני עובר ליד מאפייה או גלידרייה, אני לא רואה בכלל את המקום וזה מדהים. למדתי להכין פשטידת בצל, קינואה וסלטים. אני לא נוגע בלחם וגם לא אוכל מזון מעובד, והסוכר היחידי שאני צורך מגיע מפירות".
הוא מסכם: "לאחר הגמילה השלתי שבעה קילוגרמים. אני הולך ומטייל ויותר קל לי. בדיקות הדם שלי, שקודם לכן הראו ערכי טריגליצרידים גבוהים, ירדו פלאים. אני שמח על התהליך וממליץ מאוד. יותר מזה, בעקבות הגמילה, אני מרגיש שאני בשליחות. ובעקבותיי נגמלה גם ידידה שלי".
4 צפייה בגלריה
אילן
אילן
אילן מילס. "בעקבות הגמילה, אני מרגיש שאני בשליחות"

"שתי חברות שעברו גמילה - ירדו במשקל באופן מטורף"

"כששמעתי על הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות של אברהמסון, אמרתי לעצמי שאין שום סיכוי שאצליח להסתדר בלי סוכר או קמח לבן. אני אוהבת לאכול הכל והתקשיתי להימנע. שתי חברות שלי שעברו גמילה באברהמסון, ירדו במשקל באופן מטורף, והחלטתי לנסות", מספרת ורד סוקולובסקי (49), נשואה, אם לארבעה, סבתא לנכד, מעצבת פנים ובנייה, מקיבוץ בארות יצחק.
"לפני הגמילה הייתי כל היום סביב אוכל. כל ארוחה הייתה מוגזמת עד שהתחשק לי להקיא. כדי לרדת במשקל, נרשמתי לסדנת דיאטה, אבל ברגע שהפסקתי להגיע לסדנה עליתי בחזרה. ניסיתי גם לעשות דיאטות לבד אבל לא היה לי כוח רצון להתמיד.
"להפתעתי, אחרי טיפול הגמילה כל החשק שלי למתוקים ולמאפים נעלם. בשבועיים הראשונים היו לי בחילות חזקות מריחות של מאפה. התחלתי לאכול רק את מה שמותר לפי השיטה ולא הרגשתי שום רעב או צורך בסוכר וקמח לבן".
היא אומרת: "לפני הגמילה כל פעם שהייתי עוברת ליד קונדיטוריה הייתי יוצאת עם שקית של בורקסים. הייתי גם מכורה ממש לקולה זירו, ומתעוררת באמצע הלילה בשביל לשתות. היום אני שותה רק מים, אוכלת בשפע, לא מוגבלת בכמויות ולא רעבה. אוכלת קטניות, בשר, מוצרי חלב, ירקות ופירות, ונהנית מפינוקים כמו חלבה בלי סוכר, אגוזים ואפילו במבה.
"חצי שנה אחרי הגמילה הפחתתי 22 קילוגרמים. ובזכות הגמילה גם בתקופות קשות, לא היו לי נפילות. בדיאטות שעשיתי בעבר הייתי לפעמים נתקפת בתאווה למזון כלשהו. לעומת זאת, היום אני מרגישה שהגוף שלי מאוזן.
"אני מרגישה מצוין, הבטן שלי לא נפוחה, אני לא עייפה, יש לי אנרגיה ואין לי את אותה הרגשה של כבדות שהייתה לפני הגמילה. הבדיקות שלי, שקודם לכן הראו שאני סובלת משומנים בדם, מכולסטרול ומלחץ דם גבוהים, מצוינות היום. הפסקתי לקחת תרופות לאיזון לחץ הדם והכולסטרול. אני לא מתייחסת לגמילה כאל דיאטה, אלא כדרך חיים. הגעתי למצב שהיום אני לא עושה את זה כדי לרדת במשקל, אלא כדי להיות בריאה יותר, והירידה במשקל היא ערך מוסף".
4 צפייה בגלריה
ורד
ורד
ורד סוקולובסקי. "הפסקתי לקחת תרופות לאיזון לחץ הדם והכולסטרול"

20 ק"ג פחות ב-6 חודשים

"כל החיים התמודדתי עם השמנה. אחרי שני ההיריונות שלי, הוספתי משקל רב שלא ירד. כל הזמן נלחמתי עם עצמי. מתחילה בדיאטה, וחושבת כל הזמן על אוכל. ברגע שאני מתחילה דיאטה אני מרגישה כאילו מעולם לא אכלתי. הדיאטה עצמה היא נקודת השבירה. כשהגעתי למשקל 103 קילוגרמים, שהתפרסו על 1.65 מטר, הרגשתי שאני לא סובלת את עצמי ואת המראה שלי יותר. שאני נראית מזעזע, כשאני בעצם יכולה לחיות בגוף יותר בריא ויפה"?, מספרת מנאל גדיר (37), נשואה, אמא לשניים, סייעת גננת, מביר אל מכסור.
"עם כוח הרצון ברצפה הגעתי לאברהמסון. ידעתי שאני זקוקה לעזרה. חשבתי על זה, חודש או חודשיים ולאחריהם החלטתי לנסות. לאורך השנים שילמתי המון כסף על עזרי הרזיה ודיאטות וכלום לא עזר. הייתי יורדת שניים, שלושה קילוגרמים ומעלה חמישה ויותר אחרי שבוע. הייתי כל הזמן במלחמה עם הגוף שלי. גם מבחינה בריאותית לא היה לי טוב: סבלתי מדום נשימה בשינה, מכבדות, מצרבות, ממיגרנות. כל אלו נעלמו אחרי הגמילה".
עכשיו הא אומרת: "הטיפול חיזק לי את הרצון, והחיים שלי השתנו. רזיתי 20 קילו, אני אוהבת את עצמי מחדש, ואני בנאדם חדש. כל התופעות הבריאותיות נעלמו, אני קלילה, אוהבת את עצמי, מסתכלת על עצמי אחרת, מקפידה על התפריט ורואה תוצאות.
"אני אופה ומכורה לשוקולד ולממתקים. היום אני בשוק מעצמי שאיך שהייתי אוכלת. מיום הטיפול, לא מתחשק לי כלום. אני ממשיכה לאפות למשפחה ולגן, אני מכינה הכל ולא נמשכת לאוכל. מרגישה שזה לא שלי ולא בשבילי. מכינה ולא נוגעת, ולא מדבר אלי. בשבוע שעבר היינו בקניון, הילדים הזמינו ופל בלגי מגרה, ואמרתי לעצמי שהבגדים שקניתי יפים יותר מהקינוח.
"אני רגועה יותר ביום יום בבית ובעבודה. אני מרוצה מעצמי ומההישגים שלי, ואני ממשיכה איתם. הדרך של אברהמסון לירידה במשקל משנת חיים".
4 צפייה בגלריה
מנאל
מנאל
מנאל גדיר. "אני מרוצה מעצמי ומההישגים שלי"

בשיתוף מכון אברהמסון