בשיתוף עמותת "אחת מתשע"
5 צפייה בגלריה
טכנולוגיות שד
טכנולוגיות שד
מימין: יאנה דרום, אפרת רומן, אירית סחר
(צילום: מיכל אסולין, אייל טואג, אלבום פרטי)
לחיות עם הגוף ביום שאחרי כריתת שד: ההתמודדות עם סרטן שד בכלל וכריתת שד בפרט מציבה אתגרים רבים. "כריתה היא הליך רפואי מאוד דרסטי", מסבירה מאיה קורן וידר, מנהלת מערך הליווי והתמיכה בעמותת אחת מתשע, "צריך להסתגל למצב החדש, להתמודד עם האובדן ולהשלים עם העובדה שהיה איבר ואיננו עוד, וזה נכון גם אם נעשה שחזור וגם אם לא.
"יש נשים שמתביישות ונמנעות מלהתלבש בצורה מסוימת, לא הולכות לים או נמנעות ממצבים שונים. נשים רבות מספרות שבמקלחת הן חוות הצפה רגשית, יש שמספרות שהן לא מסוגלות להסתכל על עצמן במראה. כל אחת מגיבה בעוצמה אחרת ובתקופות שונות".
"מדובר בתגובה טבעית ביותר, ועם זאת קשה לעבור את זה לבד", היא אומרת. "אני ממליצה לפנות לטיפול רגשי, שיכול לטפל בכל הרבדים - באובדן, בערך העצמי ובדימוי הגוף. באותה מידה יכול לעזור להצטרף לקבוצת תמיכה- להכיר ולשמוע נשים שחוו משהו דומה ולדעת שאת לא לבד, שזה טבעי להרגיש כמו שאת מרגישה. פרספקטיבות אחרות ודרך התמודדות של נשים אחרות שמרגישות כמוך יכולה להקל מאוד".
אפרת רומן: "תמיד הפתרונות לכל הדברים שהזכרתי, היו מאולתרים והשתגעתי מזה. הרי אני לא הראשונה שעוברת ניתוח שד. 13 מיליון נשים בעולם עוברות בשנה ניתוח כזה"


5 צפייה בגלריה
אפרת רומן
אפרת רומן
אפרת רומן
(צילום: אייל טואג )

חזייה מותאמת לאחר ניתוח -EZbra

אפרת רומן, האשה שמאחורי EZbra, מבינה היטב את התחושה. לפני 15 שנה, כשהייתה בת 40, היא עברה כריתה כפולה עם שחזור. "מעבר לקושי האובייקטיבי שבכזו סיטואציה, מצאתי עוד צד לאי נוחות שבדבר - הסתבר לי שאין תחבושת ייעודית לניתוחי שד, שהיא חזייה שמתאימה לאחרי כריתת שד, כזו שתומכת ונוחה, ומתאימה למצב הרפואי של הגוף לאחר הניתוח.
"כל הפתרונות הזמינים היו מאולתרים והשתגעתי מזה. הרי אני לא הראשונה שעוברת ניתוח שד. 13 מיליון נשים בעולם עוברות בשנה ניתוח כזה, או בגלל מחלת הסרטן או מסיבות קוסמטיות או אורתופדיות. ומה עושה אישה שכרתו לה שד אחד? הרי יש בעיה של אסימטריה.
5 צפייה בגלריה
איזי ברה
איזי ברה
החזיה לאחר כריתת שד
(צילום: לואיז גרין ל EZbra)
׳לא הבנתי איך אין תחבושת שהיא חזיה, אז המצאתי אותה ורשמתי פטנט והקמתי חברה ופיתחנו את ה-EZbra, חבישת שד נוחה וקלה ללבישה, שקיבלה את אישור ה FDA וה CE. מדובר בחבישת שד סטרילית, חד פעמית, מתכווננת, שנותנת מענה לכל הצרכים של שישנם בימים שאחרי ניתוח שד. התגובות אליה היו ועודן מדהימות ואפשר להזמין אותה מהאתר של EZbra".
לאתר של אפרת - לחצו כאן

5 צפייה בגלריה
יאנה דרום
יאנה דרום
יאנה דרום
(צילום: מיכל אסולין)

חזיות, בגדי ים ומוצרים מותאמים לנשים אחרי כריתת שד

גם שתי החנויות של יאנה דרום (41), "יאנה פאשן", בתל אביב ובחיפה ובאתר שלה הן תוצר של צורך אישי. דרום חלתה לפני 13 שנה כשהייתה בהיריון בראשון. "לאחר שעברתי את הטיפולים הכימותרפיים כולל כריתת שד ושחזור פלסטי שלא צלח, הבנתי שבארץ אין פתרונות של חזיות יפות לנשים שעברו כריתה או שהשחזור שלהן נכשל. לפני 10 שנים החלטתי לפתוח חנות שמספקת כל מה שלי היה חסר: חזיות צבעוניות, בגדי ים, פרוטזות שד לנשים שעברו כריתת שד ולהשלמת סימטריה, כובע מצחייה עם שיער, מטפחות, גופיות ספורט עם כיסים לפרוטזות ועוד".
יאנה מייבאת וגם מייצרת מוצרים מקוריים כמו קימונו שמיועד לנשים מחלימות ונוח ללבישה בעקבות מגבלות התנועה שלאחר הניתוח. "אני מייבאת קולקציות של הלבשה תחתונה כדי שאשה לא תצטרך להתפשר על האופנה, הנראות, והרצון שלה להיראות טוב ולהרגיש טוב בגוף שעבר ניתוחים וצלקות או כשהחזה לא סימטרי.
העובדות בחנויות הן מחלימות מסרטן השד, וכמו שהיא אומרת"את התמיכה והחיבוק הלקוחות שלנו תמיד מחפשות יותר מכל דבר אחר. לכן אני אומרת שיש לנו מענה לגוף ולנפש".
לאתר של יאנה - לחצו כאן

5 צפייה בגלריה
אירית סחר
אירית סחר
אירית סחר

פרוטזות סרוגות ללא עלות

אירית סחר (53), מהנדסת אזרחית מרעננה, הרימה את הכפפה פשוט מתוך רצון לעשות טוב, והקימה מיזם ייחודי שנקרא : ציצסרוג.
"שנים שאני עוקבת אחר מיזם אמריקאי שנקרא Knitted Knockers שהתחיל באישה שעברה כריתת שד וחברה סרגה לה מעין פרוטזות מחוט נעים. זה עזר לה, היא החלימה, ומאז היא מקדמת את הרעיון.
"הרעיון מאוד מצא חן בעיני לפני ארבע שנים, באחד מימי הסריגה הבינלאומיים, התקבצו חובבות סריגה, דיברתי עם מי שריכזה את היום הזה ולקחתי על עצמי להרים את המיזם בארץ. יצרנו קבוצת ווטסאפ שמונה 100 סרגניות מדן ועד אילת. הן מקבלות ממני את הוראות הסריגה בשתי שיטות ויש סרטוני הסבר והדרכה במיגון שפות.
"אנחנו מספקות את הפרוטזות האלטרנטיביות ללא עלות לנשים כרותות שד, ונשים מספרות שזה הדבר הכי מרגש ונוח שעבר עליהן מאז המחלה. הסרגניות קונות בעצמן ועל חשבונן את החוטים, שנקנים על פי קריטריונים מאוד מסוימים. יש משמעות לכותנה שאפשר לכבס ושהמגע שלה עם העור נעים. .
"עד היום נהנו מהמיזם אלפי נשים, ומכיוון שאחרי כמה חודשים יכול להיות בלאי, אנחנו חוזרות וסורגות לאותה אשה שוב ושוב". המחמאות והתגובות, היא אומרת, גורמות לה לצמוח " הנתינה הזו של אשה לאשה ועוד בתחום כל כך רגיש, מדהימה בעיניי.
הנשים מגיעות אלינו בעקבות המלצות מפה לאוזן ואנחנו מספקות חבילות גדולות למרפאות שד בבתי חולים גדולים וידועים בארץ".
לפייסבוק של המיזם - לחצו כאן
בשיתוף עמותת "אחת מתשע"
מוגש כשירות לציבור ללא מעורבות בתכנים על ידי החברות: אסטרהזניקה, גיליאד, מדיסון, MSD, נוברטיס, פייזר, רוש