עאמר עוואד, אח במרכז הרפואי לגליל בנהריה, הציל בסוף השבוע את חייו של ויקטור אפשטיין, תושב העיר שהתמוטט מול מרכז קניות. אפשטיין (62) הגיע עם אשתו וחברים ליישוב הדרוזי ירכא כדי לערוך קניות. בעת שהמתין לאשתו מחוץ למרכז קניות מקומי, חש סחרחורת והתמוטט. עוואד, אח מוסמך במחלקה פנימית במרכז הרפואי לגליל, היה במקום באותה עת, ניגש אליו במהירות והחל לעשות לו החייאה ועיסוי לב.
1 צפייה בגלריה
עאמר עואד ויקטור אפשטיין
עאמר עואד ויקטור אפשטיין
עאמר עוואד (מימין) עם ויקטור אפשטיין. "מעכשיו אנחנו משפחה"
(צילום: רוני אלברט, המרכז הרפואי לגליל)
"בדיוק התקרבתי עם הרכב שלי למרכז הקניות", מספר עוואד. "חיפשתי מקום חניה, ובינתיים הבת שלי ירדה מהמכונית. פתאום היא חזרה, דפקה על החלון ואמרה, 'אבא, יש כאן מישהו ששוכב על המדרכה, בוא תעזור לו'. ראיתי שיצא לו קצף מהפה, והוא ללא דופק ונשימה. התחלתי בעיסוי, ובמקביל ביקשתי ממישהו להתקשר למד"א כדי שישלחו ניידת".
עוד על החייאות:
אחד האנשים שהתקבצו סביב השניים הביא דפיברילטור שנמצא באופן קבוע במרכז הקניות, מה שסייע לאח להחזיר למטופל דופק ונשימה. "נתתי לו מכת חשמל באמצעות המכשיר והמשכתי עם העיסוי", סיפר עואד. "כעבור שתי דקות נתתי לו מכת חשמל נוספת, ואז ראיתי שהדופק והנשימה חזרו, והוא התעורר, תודה לאל". אפשטיין הועבר בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי לגליל, ושם עבר צנתור.
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר צפריר אור: "ויקטור סבל מהתקף לב, שהפך לדום לב. עאמר בפירוש הציל את חייו. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הוא היה מגיע כמה דקות מאוחר יותר. בזכותו, ויקטור חי עכשיו"
ממיטת חוליו ביחידה לטיפול נמרץ לב מספר אפשטיין: "בזמן שחיכיתי לאשתי מחוץ למרכז הקניות, הרגשתי סחרחורת איומה. התיישבתי על המדרכה, ומאז אני לא זוכר כלום. התעוררתי באמבולנס".
במהלך אשפוזו ביחידה ביקר אותו עוואד. "אני מבקש להודות לך על שהצלת את חיי", אמר לו אפשטיין. "זה לא משנה אם אנחנו ערבים או יהודים: כולנו אחים".
עוואד השיב: "אני לא מרגיש גיבור. בסך הכול עשיתי מה שהייתי צריך לעשות. לשמחתי, היה לי הידע המתאים, והייתי במקום הנכון בזמן הנכון. אני שמח לראות אותך במצב טוב ויציב. מעכשיו אנחנו כמו משפחה".
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר צפריר אור, אמר: "ויקטור סבל מהתקף לב, שהפך לדום לב. עאמר בפירוש הציל את חייו. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הוא היה מגיע כמה דקות מאוחר יותר. בזכות עבודתו המקצועית והמהירה, ויקטור חי עכשיו. עאמר עבר קורס החייאה מתקדם, שבו רכש ידע עשיר שעזר לו להציל חיים. הדפיברילטור שהיה במרכז הקניות עזר גם הוא להציל את חייו של ויקטור. חשוב שמכשיר כזה יהיה בכל מקום ציבורי. אף פעם אי אפשר לדעת מתי יהיה בו צורך".