בשיתוף תנובה
מותשים? זה לא רק אתם: שגרת היום נושאת עמה לחצים, אתגרים ומשימות – אבל יש דרכים טבעיות לחזק את הגוף והנפש ולתת לנו כוחות ואנרגיה. הנה ארבעה רכיבים, כולם מן הטבע, שיסייעו למערכת החיסון ויתנו לכם כוחות.
4 צפייה בגלריה
ג'ינג'ר
ג'ינג'ר
ג'ינג'ר
(צילום: shuttestock)

ג'ינג'ר – חיוניות וחיסוניות

ההיסטוריה של שורש הג'ינג'ר היא עתיקת יומין: במשך אלפי שנים הוא מוכר כצמח מרפא של ממש, בזכות סגולותיו הרבות. לג'ינג'ר השפעות אנטי דלקתיות ונוגדות חימצון, הוא ידוע כמסייע לעיכול, מרגיע בחילות ואפילו עשוי להקל על כאבי מחזור. לא במקרה, הוא חלק ממסורות בישול עתיקות במזרח הרחוק.
הג'ינג'ר מכיל ג'ינג'רול שידוע בעיקר בתפקידו החשוב כנוגד דלקת. בנוסף, לג'ינג'ר יש אפקט מחמם והוא משפר את זרימת הדם ומגן על כלי הדם .
ברחבי העולם משתמשים בג'ינג'ר למניעה והקלה במחלות חורף – כמו מחלות ויראליות או בעיות בדרכי הנשימה.
איך משלבים? אפשר להוסיף לתה או לכל מנה אסיאתית – ממרק ועד לירקות מוקפצים. הוא יתאים גם בשייק, כתבלין לעוגיות או עוגות עם ניחוח מיוחד – ואם הוא חריף עבורכם, כדאי לשלב אותו עם דבש ולימון לכוס תה מחממת ומחזקת.
4 צפייה בגלריה
גוארנה
גוארנה
צחו הגוארנה: השיח הטרופי שמעניק אנרגיה
(shutterstock)

פרי הגוארנה – מקור אנרגיה מהטבע

מתכננים לעשות כושר גופני, אבל לא מוצאים את האנרגיה? זה הזמן לנסות גוארנה! השיח הטרופי מגיע מדרום אמריקה, ויש בו חומרים ממריצים והשימוש בו נפוץ בקרנבל בברזיל כדי להעלות את רמת האנרגיה ולאפשר למבקרים לרקוד לאורך כל הלילה.
משמעות השם "גוארנה" היא הפרי עם מראה עיניים של בני אדם, וזאת בשל צורתו הדומה לעיניים. בפרי האקזוטי יש פי 2 קפאין ביחס לקפה. מעלה את רמות האנרגיה בגוף. בנוסף, נמצא גם שהוא משפר ביצועים ספורטיביים, ואפילו מעלה את היצר ואת התפקוד המיני.
איך משלבים? אפשר למצוא בארץ מוצרים מפרי הגוארנה בחנויות הטבע – לרוב כחליטות לשתייה או משקאות. שימו לב – הגוארנה מכילה כמות גדולה של קפאין, ואינה מתאימה לרגישים לקפאין ונדרשת תשומת לב והגבלת כמות לנשים בהריון.
4 צפייה בגלריה
גו סטייל
גו סטייל
כורכום - טוב ללב וטוב למוח
((צילום: Shutterstock)

כורכום – טוב ללב וטוב למוח

התבלין הצהוב עז שאנחנו מכירים מהמטבח מכיל מרכיב חשוב שנקרא – כורכומין, שזהו חומר פעיל ונוגד דלקת.
את הכורכום נמצא בתרופות סבתא רבות.הוא מקדם את בריאות הלב על ידי הורדת "כולסטרול רע" וטריגליצרידים ועשוי גם לתרום לבריאות הקוגנטיבית ותפקודי המוח. בנוסף, מחקרים מצאו שהוא מאט תהליכי הזדקנות.
איך משלבים? מומלץ להשתמש בשורש כורכום טרי ואפשר להוסיף כתבלין בתבשילים רבים כמו מרק ואורז.
4 צפייה בגלריה
עמוס בסגולות רפואיות: מאצ'ה - תה ירוק יפני
עמוס בסגולות רפואיות: מאצ'ה - תה ירוק יפני
עמוס בסגולות רפואיות: מאצ'ה - תה ירוק יפני
(צילום: shutterstock)

מאצ'ה – הגנה מן הטבע

המאצ'ה, שהגיעה אלינו מיפן, היא אבקת עלי תה ירוק טחונים שזוכה להכרה והערצה בזכות נוגדי החמצון המרוכזים שקיימים בה והתכונות המרגיעות שלה. המאצ'ה מכילה ריכוז גבוה יותר של נוגדי חמצון ביחס לתה ירוק מסורתי.
הוספה של מאצ'ה לשגרה היומית תעניק הגנה אנטי דלקתית והאטת קצב תהליכי הזדקנות והיא יעילה בהעלאת רמת אנרגיה זמינה.
אפשר לשלב את המאצ'ה בשגרת היום בתה, בשייק או אם אתם הרפתקנים – גם בקינוחים, לצבע וטעם מיוחדים.
בשיתוף תנובה

פורסם לראשונה: 15:00, 28.03.24