"שנתיים אני כבר מחכה לתרומת ריאות. ביום שלישי התקשרו וביקשו שאגיע מיד לבילינסון כי יש תרומה", סיפרה לטיסיה אנור (66) מהרצליה, שבגופה הושתלו ריאותיה של הגר מועלם ז"ל, מנהלת שותפה בתיכון החברתי בתל אביב שהלכה לעולמה בשבוע שעבר בגיל 39. "בזכות משפחה אצילה אני בחיים", אנור מתקשה להסתיר את דמעותיה, "אני רוצה להכיר אותם. בזכות הגר ובזכותם ניצלו חיים של ארבעה אנשים. תודה זו מילה קטנה למה שאני מרגישה בפנים".
  • הגר הייתה חתומה על כרטיס אדי. חתמו גם אתם - כאן.
4 צפייה בגלריה
yk13600723
yk13600723
הגר מועלם ז"ל
(צילום: דרור ישראל)
4 צפייה בגלריה
לטיסיה  אנור וד"ר שי פיין
לטיסיה  אנור וד"ר שי פיין
לטיסיה אנור וד"ר שי פיין. "מאחורי כל תרומה, יש סיפור אישי מרגש"
(צילום: טל שחר)
עוד בנושא זה:
האסון קרה פחות משבועיים לאחר שמועלם מונתה למנהלת שותפה בתיכון החברתי בתל אביב. ימים ספורים אחר כך קרסה בביתה בנוכחות בן זוגה יואב ובנם אורי בן השלוש. היא אובחנה עם מפרצת שגרמה לדימום מאסיבי במוחה. כעבור יומיים נפטרה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.
הכבד של מועלם הושתל בגופו של ניסים בן ברון (57) מרמלה, שסובל משחמת הכבד. "לא פעם הייתי במצב קריטי", הוא מספר. "ביום שלישי הייתי בטיפול נמרץ ואז הודיעו לי שנמצאה תרומה. אני מרגיש חדש בזכות המלאכית שממנה קיבלתי את הכבד. אני משתתף בצער המשפחה ומודה להם על זה שהם הצילו לי ולעוד אנשים את החיים".
המושתל השלישי בבילינסון הוא נוח אינדפורקר (50) מראש העין, שבגופו הושתלה כליה. "משנת 2015 אני ממתין להשתלה", הוא אומר. "כשקיבלתי הודעה מהרופא התייצבתי מיד בבית החולים. היום אני כבר מרגיש הרבה יותר טוב. ממש כואב לי על משפחת מועלם היקרה שאיבדו את הגר. אני מתכוון לפגוש אותם ולהודות להם על החיים שניצלו בזכותם".
4 צפייה בגלריה
ניסים בן ברון מושתל כבד של הגר מועלם
ניסים בן ברון מושתל כבד של הגר מועלם
"מרגיש חדש". ניסים בן ברון
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
נוח אינדפורקר מושתל כליה של הגר מועלם
נוח אינדפורקר מושתל כליה של הגר מועלם
"החיים שלי ניצלו". נוח אינדפורקר
(צילום: טל שחר)
ד"ר שי פיין, מנהל מחלקת ההרדמה וחדרי הניתוח בבילינסון, הוסיף: "ממש לפני ראש השנה בילינסון נכנס למבצע השתלות גדול ומורכב, שעירב צוותים גדולים מהמחלקות השונות. מאחורי כל תרומה, יש סיפור אישי מרגש ומשפחה שמקבלת החלטה מאוד משמעותית. בזכות התרומה של משפחתה של הגר מועלם ז"ל, שסיפורה נגע ללב של כולנו, שלושה מטופלים בבילינסון קיבלו חיים חדשים".
פורסם לראשונה: 00:00, 20.09.23