אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה הגיש כתב תובענה חמור נגד ד"ר פבלו רוסו, גינקולוג בכיר מבית החולים פוריה.
על פי כתב התובענה, ד"ר רוסו ניצל בשני אירועים בדיקות גינקולוגיות כדי לפגוע מינית בשתי מטופלות שונות, תוך שהוא מציג את מעשיו כחלק מבדיקה שגרתית.
1 צפייה בגלריה
מרכז רפואי פדה-פוריה
מרכז רפואי פדה-פוריה
בית החולים פוריה
(צילום: שרון צור )
בין היתר, תואר בתובענה כיצד "נגע באותן נשים בניגוד לרצונן כשהדבר לא היה דרוש לצורך הבדיקה הרפואית - לשם גירויו המיני". על פי התובענה, במעשיו אלה בעל הנאשם במרמה את אחת הנשים, ביצע מעשה בה מעשה מגונה וכן הטריד אותה מינית. היא קפאה במקומה ולא הגיבה, תוך שהוא מתחכך בה.
האחרת "חשה כאבים עד כדי כך שצרחה. עם סיום הבדיקה הגופנית שלה, ניקתה את גופה והתלבשה, זאת בנוכחות הנאשם ומבלי שהוא נתן לה פרטיות לצורך כך".
לאחר הבדיקות - כך נטען - שאל את המטופלות שאלות חודרניות בתחום המיני. את האחת שאל 'האם היא חרמנית בהיריון', כל זאת שלא לצורך הבדיקה הרפואית".
גם באשר למטופלת אחרת, נטען ששאל שאלות בקשר ליחסי המין שלה, אף ששאלות אלו לא נדרשו לשם הבדיקה הרפואית ולצורך הטיפול בבעיה שממנה סבלה. בין השאר, שאל אם היא נהנית בזמן קיום יחסי-מין, ומשהשיבה בשלילה, שאל אותה - לאחר שעיסה את איבר מינה: "עכשיו כשהיינו בבדיקה, את לא נהנית?". האישה השיבה: "ממש לא, לא נהניתי ואי אפשר ליהנות בבדיקה, זה לא מצב שאני יכולה ליהנות ממנו".
בעקבות הגשת התובענה הוזמן רוסו לשימוע באגף המשמעת. נציב שירות המדינה הורה על השעייתו מעבודתו בבית החולים ובשירות המדינה עד לתום ההליכים המשמעתיים.
ממרכז הרפואי צפון (פוריה) נמסר: "הרופא הושעה מתפקידו בהתאם להנחיות נציבות שירות המדינה עד תום ההליכים המשמעתיים ולאחר שהוגש נגדו כתב תובענה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. המרכז פועל תמיד לטובת מטופליו וישתף פעולה עם נציבות שירות המדינה ככל שיידרש".
פורסם לראשונה: 00:00, 22.09.23