באופן חריג החליט בית המשפט להתערב בתוכן של בחינת הסמכה מקצועית מרכזית בתחום הרפואה ולחייב את ההסתדרות הרפואית (הר"י), שחיברה את הבחינה, לקבל תשובה שנחשבה לשגויה.
רופא מהצפון נבחן בבחינת ההסמכה לרופאי המשפחה בחודש יוני האחרון. הבחינה מורכבת מ-150 שאלות בתחום הרפואה ורפואת המשפחה בפרט. כדי לעבור את הבחינה יש להשיב על לפחות 65 אחוזים מהשאלות נכון, ולרופא הייתה חסרה נקודה אחת בלבד.
1 צפייה בגלריה
בחינה לרופאים
בחינה לרופאים
בחינה לרופאים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בשאלה שהופנתה לנבחנים "מהו ההסבר למטופל לגבי הרישום לקופות החולים בישראל?" נרשמה מחלוקת בין הרופא למחברי הבחינה בנוגע לתשובה הנכונה. הוא סימן את התשובה "כל תושב בוגר במדינת ישראל רשאי להירשם לאחת מקופות החולים", ואילו לדעת המחברים מהמועצה המדעית של הר"י, התשובה הנכונה היא "בוגר שלא יירשם לקופת חולים ישויך על ידי שר הבריאות לאחת מקופות החולים".
הרופא, שעתר נגד ההסתדרות הרפואית באמצעות עו"ד מוחמד בדארנה, טען כי בתשובה שנחשבה לנכונה לא מופיע כלל המעמד "תושב", אלא רק המעמד "בוגר". "על כן, תשובה זו שגויה בתכלית", טענו העותרים. לאחר דיון אינטנסיבי שבמהלכו התבצרו הצדדים בעמדותיהם, החליט בית המשפט לחייב באופן חריג את ההסתדרות לקבל את תשובת הרופא.
"מדובר בהישג חשוב ללקוח שלי ולרבים כמותו, שלא ייאלצו לבזבז עוד שנה וחצי ארוכות בהכנה לבחינה, שאליה התכוננו היטב", אומר עו"ד בדארנה. "כולי תקווה שבבחינות הבאות של הרופאים בישראל נוסח השאלות יהיה פחות מבלבל".
מההסתדרות הרפואית נמסר: "במקרה דנן בית המשפט התערב מכיוון שמדובר בסוגיה משפטית ולא בסוגיה רפואית או בריאותית".
פורסם לראשונה: 00:00, 05.10.23