מהתקרית שאליה נקלע בבוקר 7 באוקטובר, סוג'ית פריינקארה (39) יצא בחיים בנס. הוא היה בחוף הים בזיקים, שם עבד בתחזוקה וניקיון. "שמעתי את האזעקות והטילים ורצתי למיגונית", הוא משחזר. "ראיתי את המחבלים מגיעים מהים. במיגונית היינו עשרה או 11 אנשים ושמענו את היריות מבחוץ".
המחבלים זרקו רימון לתוך המיגונית, וסוג'ית, ששירת כשוטר במשך 17 שנים בסרי לנקה, הצליח להשליך את הרימון החוצה. "אחרי כן נכנס מחבל והתחיל לירות. נפצעתי, נפלתי ואנשים נפלו עליי. המון נהרגו שם". סוג'ית איבד את הכרתו, ולדבריו, כשהתעורר גילה שכל האנשים שנותרו במיגונית, חוץ מאדם אחד, נהרגו. הוא ניסה לסייע ולחלץ את האדם הנוסף שנותר בחיים, אך שוב איבד את ההכרה. כשהתעורר, אותו אדם כבר לא היה שם.
1 צפייה בגלריה
סוג'ית פריינקארה
סוג'ית פריינקארה
ללא ההכרה, הוא לא יכול לקבל את הטיפולים. סוג'ית פריינקארה
(צילום: דנה קופל)
סוג’ית הצליח לזחול למגוריו ולהתחבא. "במשך שעות חיכיתי לכוחות ההצלה, בינתיים חבשתי את הפצעים עם חולצה. איבדתי תקווה. לא הפסקתי לדמם והרגשתי שהמצב כל כך גרוע שאני לא אחזיק מעמד". רק בשעה 13:30 חולץ סוג'ית על ידי כוחות צה"ל ופונה באמבולנס לבית החולים. בבדיקת CT התגלה שרסיס פגע במרחק של מילימטרים מהכליה שלו והוא סובל משבר בצלע. "אחרי ארבעה ימים שוחררתי מבית החולים, ולמרות הכאבים חזרתי לעבוד כי אני צריך לשלוח כסף למשפחתי", מסביר.
סוגי'ת הוא אזרח סרי לנקה שהגיע לארץ בתחילת השנה שלא מכוח אשרה או רישיון, לכן הוא אינו זכאי להכרה כנפגע פעולות איבה. הוא חסר אמצעים ואין לו ביטוח רפואי, ולכן, ללא ההכרה, הוא לא יכול לקבל את הטיפולים שלהם הוא זקוק. כשבוע לאחר שחרורו הוא התייצב בבית החולים ברזילי להמשך טיפול כפי שהומלץ לו, אך שם סירבו לטפל בו משום שאין לו ביטוח.
בסוף נובמבר פנה לביטוח הלאומי בבקשה להכרה כנפגע פעולות איבה לפנים משורת הדין, אך בתחילת השבוע קיבל הודעה שבקשתו סורבה. בימים האחרונים הוא פנה לוועדת חריגים של משרד הביטחון בתקווה שיסכימו להכיר בו, אך בכל יום שחולף הוא לא מקבל את הטיפולים שלהם הוא זקוק. "סוג'ית הותקף ונפצע כישראלי, מגיעות לו ההכרה והזכויות של נפגע פעולת איבה", אומרת עו"ד מיכל שוורץ מהמוקד לפליטים ולמהגרים שמלווה אותו. מהביטוח הלאומי לא נמסרה תגובה לפניית "ידיעות אחרונות".
פורסם לראשונה: 00:00, 20.12.23