בטקס סיום הכשרת לוחמי מג"ב שנערך בסוף השבוע היו 507 אנשים צעירים, ולצידם גם אודליה סלוק אחת, בת 44, אמא לארבעה ילדים, שהחליטה שזה בדיוק הגיל המתאים להתחיל לצאת למשימות מבצעיות מסוכנות בשטח עוין.
סלוק, תושבת מעלה אדומים, היא פרמדיקית ותיקה במג"ב, בדרגת רס"מ. עד שהחלה את המסלול החדש היא הייתה מנהלת המרפאה בבסיס הטירונים של היחידה. גם בנושא זה היא פורצת דרך: כל שאר הפרמדיקים של מג"ב הם גברים. אבל תמיד הייתה לה תחושת החמצה. "ההורים שלי פחדו שאהיה לוחמת כשהתגייסתי לצה"ל, אז ויתרתי על זה", היא מספרת, "אבל תמיד הרגשתי שזה פספוס. אחרי 7 באוקטובר החלטתי שזהו, עכשיו זה הזמן שלי להפוך ללוחמת במג"ב, והתקבלתי למסלול ההכשרה".
3 צפייה בגלריה
אודליה סלוק הפכה ללוחמת בגיל 44
אודליה סלוק הפכה ללוחמת בגיל 44
אודליה סלוק הפכה ללוחמת בגיל 44
(צילום: יאיר שגיא)
בנובמבר החלו ארבעה וחצי חודשים קשים ומאתגרים. היא עברה במהלכם מסעות ארוכים, ריצות מפרכות, אימונים קשים ומטווחי ירי לצד חברים במחלקה שמבחינת הגיל יכולים להיות הילדים שלה. "לא ויתרתי לעצמי על כלום לכל אורך הדרך", היא מודיעה.
אודליה סלוק: "התנתקתי מהדאגות ומהפחדים. חשבתי תמיד חיובי, האמנתי שאלוהים שומר על מאור, הבת שלי ומה שחיזק אותי הייתה הידיעה שהיא רוצה הכי בעולם שלא אדאג לה, אסיים את הכשרת הלוחמים ואהיה לוחמת"
לפני מסע הכומתה, שאורכו 17 קילומטר, היא קיבלה עצות מבתה הבכורה מאור (20), לוחמת בפלוגת חילוץ והצלה של פיקוד העורף, שהייתה הפלוגה המעורבת (בנים-בנות) הראשונה שנכנסה ללחימה בעזה, ובעבר מ"כית טירונים: "הולכים להיות לך כאבים בכל הגוף, בעיקר ברגליים. שימי טלק בנעליים. הולך להיות קר אז תלבשי פליז. תנסי להיות כל הזמן מקדימה".
3 צפייה בגלריה
אודליה סלוק הפכה ללוחמת בגיל 44 עם בתה מאור
אודליה סלוק הפכה ללוחמת בגיל 44 עם בתה מאור
מימין: מאור, לוחמת בפלוגת חילוץ והצלה של פיקוד העורף עם אמה אודליק סלוק. "היא נראית עדינה ונשית אבל היא פייטרית"
(צילום: באדיבות המצולמות)
המסע עבר בהצלחה. "אפילו שהיא נראית עדינה ונשית, אמא היא פייטרית", אומרת מאור, "חששתי שיהיה לה קשה בצד הפיזי במהלך ההכשרה, אבל כל פעם נדהמתי מהעוצמה שלה. יש לה כוח רצון של נמרה. אני גאה בה".
המסלול שעברה אודליה לא קל, והלחץ המנטלי קשה אף יותר כשאת עוברת אותו בזמן שהבת שלך בעזה, ללא סלולרי, ואת לא יודעת מה עובר עליה. "התנתקתי מהדאגות ומהפחדים", היא מסבירה כיצד התמודדה עם המצב, "חשבתי תמיד חיובי, האמנתי שאלוהים שומר על מאור, ומה שחיזק אותי הייתה הידיעה שהיא רוצה הכי בעולם שלא אדאג לה, אסיים את הכשרת הלוחמים ואהיה לוחמת".
3 צפייה בגלריה
אודליה סלוק הפכה ללוחמת בגיל 44
אודליה סלוק הפכה ללוחמת בגיל 44
עם ילדיה בטקס הסיום. "הגשמתי חלום"
(צילום: יאיר שגיא)
לטקס הסיום, בו קיבלה סלוק את כנפי הלוחמת המוזהבות ממפקד מג"ב ניצב בריק יצחק, הגיעו הוריה וארבעת ילדיה, נויה (10), יקיר (15), שגב (18) ומאור – כולם בחולצות לבנות עם הדפס תמונתה של אמא. היו שם גם החובשים שעובדים תחתיה ונהנו להתבדח ולקרוא לה בחודשים האחרונים "צעירה" ו"טירונית" – מתוך הערכה רבה. במהלך הטקס אמר לה אחד ממפקדי הקורס: "הפתעת את כולם. את נראית עדינה ושברירית, אבל השגת ציונים טובים לא פחות מהלוחמים והלוחמות הצעירים בכל המבחנים, כולל הפיזיים. כל הכבוד". וסלוק סיכמה: "הגשמתי חלום".
פורסם לראשונה: 00:00, 24.03.24