המחבלים ירו צרור על דלת הממ"ד, והניחו מטען חבלה שהתפוצץ. כתוצאה מהפיצוץ נפגע ארז יצקן קשה בידיו, אך משפחתו יצאה ללא פגע.
"זו ריצת הניצחון שלי, של כולנו". כך סיפר ארז יצקן מקיבוץ כפר עזה, לאחר שסיים ביום שישי מסלול ריצה, בפעם הראשונה, בכפר עזה. זו לא הייתה עוד ריצה ספורטיבית לשמירה על הכושר הגופני. זו הייתה לגמרי ריצת ניצחון עבורו, כשלצידו הרופאים והצוות שגם בזכותם הוא שרד. יצקן (56), יליד ותושב כפר עזה, נשוי ליפעת, אב לשתי בנות ובן, נפצע קשה במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
ארז יצקן נפצע בכפר עזה ורץ עם מציליו
ארז יצקן נפצע בכפר עזה ורץ עם מציליו
ארז יצקן נפצע בכפר עזה ורץ עם מציליו
(צילום: עוז מועלם)
מחבלים פרצו אל בית המשפחה בקיבוץ, שעה שהם הסתתרו בממ"ד. דלת הממ"ד לא ננעלה ויצקן נצמד לדלת והחזיק בה בכוח כדי לשמור על המשפחה. המחבלים משכו את ידית הדלת לכיוון שלהם וארז משך לכיוון הנגדי. הוא נאבק איתם בכל הכוח ומנע את כניסתם. למרות פיצוץ מטען על דלת הממ"ד, משפחתו יצאה ללא פגע, וארז נפגע בידיו בלבד. המחבלים ככל הנראה התייאשו מהניסיונות לפרוץ את הדלת והמשיכו הלאה במסע הרצח בתוך כפר עזה. משפחת יצקן שרדה.
מאז הפציעה ארז מטופל במחלקת כף היד בבית החולים שיבא, ובינו לבין הצוות נוצר קשר חם. ארז עדיין נמצא בהליך שיקום אבל הוא במצב טוב, ובעיקר עדיין בכושר טוב. לכן עלה הרעיון: להזמין את הצוות הרפואי לריצה משותפת בכפר עזה ובמרחבים הפתוחים, למרות שהלחימה מעבר לגבול נמשכת והדי הפיצוצים נשמעים כל העת.
2 צפייה בגלריה
ארז יצקן נפצע בכפר עזה ורץ עם מציליו
ארז יצקן נפצע בכפר עזה ורץ עם מציליו
"לרוץ בכפר עזה זה הניצחון". ארז יצקן
(צילום: עוז מועלם)
"עשיתי את זה, כיף ומרגש לרוץ עם האנשים היקרים האלה. היום אנחנו מציינים את הניצחון", שיתף ארז. "זו פעם ראשונה שאני רץ מאז הפציעה. עברתי עד היום שמונה ניתוחים. לא האמנתי שאני מסוגל לרוץ אבל הצלחתי. בבית החולים כשהייתי מאושפז התבדחתי עם הרופאים, האם אני ארוץ בעתיד או לא. מעכשיו זה מסורת, אני מקווה. לא מפחיד לרוץ כאן בכפר עזה. זה הניצחון".
פורסם לראשונה: 00:00, 24.03.24