בשיתוף אסותא


בדצמבר 2019 התגלה לאוריאן גילוי בגודל 5 ס"מ בגזע המוח. היום, אחרי הניתוח הבהול, רגע האימה וההחלמה, מספרת אמה, אנג'לה סימנטוב, על הרגעים הקשים.
"אוריאן התחילה להתלונן על כפילות ראיה, וקבענו תור לרופא עיניים שאמר, שזה יכול להיות או גידול או משהו בארובת העין. משהו כבר הרגיש לי שמשהו לא בסדר.
"עשו לה בדיקת MRI ואחרי הבדיקה לקחו אותנו למעלה. הסבירו שזה גידול אבל גידול שהוא שפיר, שהוא לא סרטני. הרגשתי שמספרים לי את הבשורה הכי גרועה בעולם. זו הייתה תקופה מאוד לא פשוטה".
בני המשפחה הגיעו לנוירוכירורג פרופ' סרגיי ספקטור מבית החולים אסותא רמת החייל, שמספר על הפגישה והניתוח: "אוריאן היא ילדה מתוקה בת 10 ובאופן מפתיע מתגלה אצלה גידול ענק. היא הגיעה אלינו ותוך שבוע-עשרה ימים כבר עברה ניתוח. הגידול הזה ממוקם ממש במרכז הראש, תחת המוח, היינו צריכים לפתוח את הגולגולת, בעדינות תחת מיקרוסקופ להגיע בין בסיס הגולגולת לבסיס המוח לגידול, להסיר גידול, ולסגור. כל התהליך הזה לקח עשר שעות".
אנג'לה מוסיפה: "כשהגענו לספקטור, הרגשתי הקלה. הוא מלאך בעיניי. אחרי שדיברנו איתי הייתי רגועה. הוא הסביר הכל לפרטי פרטים. הבת שלי ממש אוהבת אותו".
פרופ' ספקטור מסכם: "אוריאן ילדה מאוד חכמה והיא היתה פרטנר מצוין כדי לעבור את כל התהליך הזה. כמובן שאתה מנתח ילדים, יש לך עוד פרטנר נוסף, זה ההורים של הילדים, וזה קצת שונה. אתה תמיד מתרגש לפני מפגש עם החולה לאחר ניתוח. אתה מדמיין האם הוא בסדר, האם הוא ישמח לראות אותך, האם הוא מרוצה. אי אפשר לא להתחבר לילדה".
בשיתוף אסותא