בשיתוף אפליקציית BelongMS
טרשת נפוצה הינה מחלה אוטו-אימונית כרונית של מערכת העצבים המרכזית הפוגעת ביכולתו של המוח לשלוח ולקבל מסרים ועלולה להביא לפגיעה נוירולוגית.
המחלה השכיחה פוגעת בדרך כלל בבני 20 עד 40, הנתונים מראים כי נשים חולות פי 2 יותר בהשוואה לגברים. ד"ר רועי אלוני, מנהל המערך הפסיכולוגי במרכז לטרשת נפוצה בבית החולים תל השומר בחר לקחת חלק ולנהל קבוצה מקצועית בשם "אתגרים רגשיים", במיוחד לנוכח הקשיים של תקופת הקורונה, באפליקציה חינמית בשם "BelongMS". "המרחב הוירטואלי מאפשר להפחית בדידות, לקבל סיוע באופן אנונימי ולגלות את הביחד", הוא אומר. צפו בדבריו:
איך באים לביטוי התסמינים הרגשיים בקרב החולים בטרשת נפוצה?
"טרשת נפוצה היא מחלה אוטו-אימונית כרונית שבה הגוף תוקף את עצמו. הטיפולים החדשניים בשילוב עם השיפור ביכולות האבחון משפרים את היכולת להתמודד עם המחלה מבחינה רפואית", מסביר ד"ר אלוני.
"לצד ההתמודדות הרפואית קיימים אתגרים רגשיים, שבשונה מהתסמינים הפיזים מכאובי הנפש אינם נראים כלפי חוץ אך הם מורגשים ביתר-שאת מבפנים".
"זו תחושה מוזרה שהגוף תוקף את עצמו", הוא מחדד "שדבר מה בתוכי מתמרד כנגדי והגוף עלול לבגוד. אותן רגליים שנשאו אתכם שנים רבות לפתע כבדות כמו משקולות ברזל. ואותן עיניים מוכרות מתחילות לרצד. אלה חויות של בהלה ופחד, מהולות בתחושות של זרות, ריחוק ואף כעס כלפי הגוף".
למה ימי הקורנה קשים במיוחד?
"בתקופה הזו, תקופת הקורונה כולנו מכירים את תחושת אי הוודאות כלפי העתיד לקרות לנו, לגופנו ולמשפחתנו", מסביר ד"ר אלוני "בדומה להתמודדות עם טרשת נפוצה חלקנו מגיבים באדישות או בניתוק מהמתרחש, וחלקנו בבהלה או בפחד".
"כל אחד בדרכו נפגש באותם מקומות רגשיים חשופים של הערכת הקיים והמשמעות של המובן מאליו כמו קשר וקרבה. בימי קורונה ההתמודדות עם טרשת נפוצה מהווה מערכה נוספת על הקיימת".
מה אפשר לעשות במצב המורכב היום?
"לאור המורכבות אני בחרתי לקחת חלק ולסייע בהתמודדות עם אתגרים רגשיים במרחב קבוצתי וירטואלי באמצעות אפליקציה חינמית בשם "BelongMS" המותאמת לאנשים המתמודדים עם טרשת נפוצה", הוא משתף ומציע עזרה מרחוק "המרחב הזה מאפשר להפחית את הבדידות, להשמיע ולשמוע, לקבל סיוע באופן אנונימי ולגלות את ה"ביחד" גם אל מול מחלה כרונית".



בשיתוף אפליקציית BelongMS
פורסם לראשונה: 10:30, 26.01.21