בשיתוף סאנופי

אסתמה היא אחת המחלות המוכרות של דרכי הנשימה, מדובר במחלה דלקתית כרונית של דרכי הנשימה. היא מהמחלות הכרוניות השכיחות בעולם ועל פי הערכות, ברחבי העולם ישנם כ-340 מיליון חולי אסתמה.
קיראו עוד כתבות בחדשות הבריאות
פרופ' אורן פרוכטר, מנהל מחלקת ריאות במרכז הרפואי וולפסון, מסביר כי למעשה זו לא מחלה אחת, ובעצם יש כמה סוגי אסתמה. "אסתמה היא מחלה דלקתית של דרכי האוויר, בגלל רגישות ל גירויים חיצוניים נגרמת התכווצות של דרכי האוויר שגורמים לשיעול, לקוצר נשימה וכו".
ויש כאמור סוגי אסתמה שונים: אסתמה של צעירים, אסתמה של מבוגרים, אסתמה אלרגית, אסתמה שנובעת מחשיפה תעסוקתית, אסתמה של מאמץ, אסתמה של שיעול בלבד.
פרופ' פרוכטר מוסיף ואומר כי אנשים בעלי נטייה אלרגית או מי שנחשפים לגירויים חיצוניים, מועדים יותר להתקפים אלה. "גם התסמינים בכל מחלה משתנים מאדם לאדם, גם בגלל השוני בגירויים אליהם הוא נחשף, וגם בגלל אופי המחלה שממנה הוא סובל".
סוגי הטיפול
לדברי פרופ' פרוכטר, היום אנחנו יודעי שיש שוני בטיפול מאדם לאדם. בדרך כלל, טיפולי הקו הראשון, הוא טיפול מניעתי קבוע על מנת להקטין התגובה הדלקתית.
אחרי טיפול כזה אנשים מתארים כי הם מרגישים טוב יותר ונזקקים פחות לטיפולי חירום, במקרה של התלקחות – זהו הקו השני לטיפולים - כמו למשל מרחיבי סימפונות. במקרה כזה, ועל בסיס ייעוץ רפואי, מוסיפים מינון במשאף או עוברים לשימוש בסטרואידים סיסטמיים. הבעיה עם טיפול מבוסס סטרואידים היא שלאורך זמן עלולים לגרום לנזקים. אם לא מצליחים להגיע לאיזון - השלב הבא הוא בחירה בטיפולים ביולוגיים.
יש חמישה טיפולים ביולוגיים הניתנים בזריקות, וכל טיפול מותאם לסוג האסתמה הספציפית. הטיפולים האלה מפחיתים באופן ניכר את ההתקפים ומצמצמים משמעותי את השימוש בסטרואידים.
בשיתוף סאנופי

פורסם לראשונה: 13:03, 23.09.20