בחסות Abbvie ללא מעורבות בתכנים
במשך שנים סבלה אנה אמיר מכאבים עזים סביב המחזור החודשי ורק אחרי 14 שנים הגיעה האבחנה, אנדומטריוזיס, מחלה גניקולוגית כרונית הפוגעת באחת מתוך עשר נשים בגיל הפוריות.
"באתי לרופא ושאלתי אותו אם יש מצב שכואב לי יותר מהרגיל? אני מקיאה, מתעלפת וקורים לי דברים אחרים לגמרי", היא משתפת היום ומספרת על ההתמודדות עם הכאבים העזים, הקושי הרגשי וההחלטה לנהל את הכאב. צפו באנה אמיר:

איך חיים עם כאב כל כך הרבה זמן?
"14 שנים הסתובבתי ללא תשובה, למה כל כך כואב לי סביב הווסת, כאבים של כשבועיים - שלושה בכל חודש", משתפת אנה היום "יחד עם ההתמודדות עם הכאבים הרגשתי צורך להצדיק את עצמי ואת הכאבים שלי לסביבה הקרובה שלי, לדוגמא לבן הזוג או למשפחה שלי וכמובן גם לרופאים".
"כל אישה שעברה לידה והיו לה צירים או צירי לחץ - אלה הכאבים. ברגע שאנחנו מתמודדות עם הכאבים האלה ואין לנו את משכך הכאבים שמתאים לנו באותו הרגע, זה פשוט לחיות כאב שאת לא יודעת מתי הוא יגמר".
איך מתמודדים עם אותם כאבים פיזיים שהסביבה לא מבינה מה עובר עלייך?
"אני לא מוכנה לתת למחלה הזאת לנהל לי את החיים", היא אומרת "החלטתי בהחלטה מאוד מאוד פשוטה שאני עושה כל מה שאני רק יכולה בשביל לשפר את איכות החיים שלי".
ומה את עושה?
"תפרתי לעצמי תוכנית, טיילור מייד, שהיא מותאמת בשבילי, שבה אני מקיפה את עצמי במשככי כאבים שעוזרים", היא משתפת.
"הוצאתי רישיון לקנאביס רפואי, תזונה ועבודה מנטלית שדרכה אני מאמצת הרגלים חדשים של עשייה, התמדה בטיפולים ומציאת דרכים חדשות להתמודדות".
לעוד כתבות בחדשות הבריאות
למעשה למדת לנהל את הכאב שלך. איך עושים את זה הלכה למעשה?
"אני מקיימת מעקב בסיסי, בתור התחלה, אחרי הכאבים שלי. אני צופה אותם, אני יודעת מתי הם מגיעים ואני יודעת איזה סוג של כאב מגיע ובאיזה עוצמה. וגם איך להתייחס למשברי כאב, שהם בעצם פתאומיים כמו התקפים של כאב".
מאיפה את שואבת תמיכה ומידע על המחלה?
"ברגע שהעלו בפני את המילה הזאת - אנדומטריוזיס, נכנסתי לפייסבוק וראיתי שיש קהילה שהולכת וגדלה, ה"אחיות אנדומטריוזיס", שם קיבלתי המון המון מענה", היא אומרת בחיוך.
מניסיונך, מה המסר שהיית רוצה לשתף?
"חשוב לדעתי לדעת כי למרות הקושי, ויש ימים שבהם מותר לנו לוותר ולהגיד, לא בא לי היום, אני בעד להיות פתוחים ולהקשיב. כי זה אפשרי לעלות את איכות החיים של החולות באנדומטריוזיס בצורה משמעותית. נכון המחלה תישאר, אנחנו נחיה איתה, אבל היא לא תהיה מרכז החיים שלנו".


בחסות Abbvie ללא מעורבות בתכנים