בשיתוף תנובה גולד
"אני חושב שהיום אני בכושר הכי טוב שהייתי מאז שאני מכיר את עצמי", אומר רונן דודי, שאוטוטו נכנס לעשור השביעי בחייו.
הוא אב לשניים, איש מכירות שמוכר מלגזות לבתי אריזה, מפעלים ולמחסנים באזור שבין גדרה לחדרה. אבל עבודה בצד, רונן יודע לנצל את היום במלוא מובן המילה – והשגרה שלו, מה נאמר, היא מושא לקנאה, עם תחביבים מגוונים, כמו גלישת גלים על קיאק וטיולים רגליים אקזוטיים.
"סדר היום שלי מתחיל בשעה מאד מוקדמת כי מספיקות לי 4 שעות שינה", הוא מספר. "הגלישה, למשל, היא חלק חשוב בחיים שלי - אם אני מרגיש שאני הולך לגלוש באותו היום, אני לוקח איתי את הקיאק, נוסע איתו כל היום ובסוף הולך לים", הוא מספר ומוסיף כי לאחרונה שב אל הקיאק, לאחר שנתיים שלא השיט אותו. "זה תחביב שהתרחקתי ממנו לזמן מה כי היה לי קרע בגיד. עכשיו בזכות הפילאטיס, אני חוזר לאט-לאט אל הים", הוא מספר בחיוך רגע לפני שהוא יוצא לשוט.
3 צפייה בגלריה
רונן דודי תנובה גולד
רונן דודי תנובה גולד
"עכשיו אני בכושר הכי טוב"
במקביל לקיאק, רונן גם חובב טיולים. "אני מטייל בעיקר בארץ ישראל. למרות שעשיתי כמה דברים גם בחוץ לארץ ואני יכול להגיד שבארץ ישראל הדברים יותר נוגעים בך", הוא מספר ומוסיף שהוא אוהב לטייל במקומות פחות קונבנציונליים כמו באזור צומת אלמוג (צומת קליה), עינות קדם ולאורך כל כביש הבקעה וכביש ארץ המרדפים.
"אני אוהב במיוחד מצפים ואנדרטאות פחות מוכרות לציבור, כמו אנדרטת הנ"ד או האנדרטה במבואות יריחו שלצידה יש גם מעיין. עשיתי לא מזמן טיול בהר הקנאים ומצדה בלילה", הוא מספר.
מאיפה יש לך את האנרגיות לזה? "אני אדם מאוד תנועתי – אני קם מוקדם בבוקר והולך לישון מאוחר בלילה. במסגרת העבודה שלי אני נוסע המון וכשאני רואה שלט חדש ולא מוכר אני בוחר לטייל במקום", הוא אומר בחיוך.
3 צפייה בגלריה
רונן דודי תנובה גולד
רונן דודי תנובה גולד
רונן דודי

המרכיבים המושלמים לאיכות חיים: תנועה, תזונה והתנדבות

חוץ מטיולים וים הוא דואג לתבל את השגרה שלו בעוד סוגי ספורט וגם בתזונה נכונה. "אני עושה פעמיים בשבוע פילאטיס ורק אחרי זה מתחיל את הלו"ז שלי", הוא אומר ומוסיף: "עכשיו התחלתי תזונה יותר נכונה. החולשה שלי היא בצקים, אז אני משתדל לא לאכול מהם, אבל אוכל הרבה פירות בקיץ, יותר ירקות והרבה מים. מבחינתי הכל קשור בנחישות – להיות נחוש להיות בתנועה, אסור להיות עצלן משום שהעצלות היא האויב שלנו".
חוץ מתנועה ותזונה, החשובות לשגרה היומיומית שלו, רונן מוצא חשיבות עליונה להתנדבות בחייו. "התנדבתי מספר פעמים בחוות חקלאיות במסגרת ארגון 'השומר החדש'. זוהי שמירה לילית לא חמושה ואני בא במטרה לעזור לחקלאי לעשות את עבודתו. הייתי בכמה חוות שהיו בהן המלטות של כבשים וזו חוויה מיוחדת מאוד. התנדבתי גם בקורונה בקטיף אצל חקלאים. בהמשך חיי אני רוצה לעסוק בהתנדבות והחלום שלי הוא לשקם אנדרטאות", הוא מספר.
"התנדבות זו אהבה גדולה שלי ומה שמשך אותי ב'שומר החדש' זה בדיוק זה - באים לעזור לחקלאי, ולא משנה באיזה אזור זה או מי הוא. עוזרים לו לשמור על החווה שלו.
"יש שני דברים שמנחים אותי: נתינה והתנדבות. ואתה לא צריך לקבל כדי לתת, אתה יכול לתת ושלא יתנו לך, לא יקרה שום דבר".
לסיום הוא מבקש להוסיף: "תהיו טובים אחד לשני, זה יותר חשוב מהכל. ותעזרו. אתם רואים בן אדם שצריך לעזור לו, לפנות לו את הדרך? לא לצפצף לא לדחוף, להיות. נתינה, נתינה כל הזמן, ולחנך את הילדים לנתינה".
בשיתוף תנובה גולד