בשיתוף אינפומד וד"ר דוד אדיבי
עתידו המקצועי של ד"ר דוד אדיבי היה ידוע מראש. עוד באיראן עסקו בני משפחתו ברפואה ולכן הדרך הייתה סלולה עבורו. עם השנים, הבין כי לא מדובר רק במורשת משפחתית והמשיכה למקצוע הרפואה טבועה בו. את מסלול הלימודים החל באיראן ולאחר מכן עם עלייתו ארצה עבר את ההתמחות באורתופדיה בבית החולים הדסה הר הצופים.
במשך כ- 20 שנים שימש ד"ר אדיבי כאחראי מיון אורתופדיה בבית החולים וולפסון. כיום, מתמקד בטיפול בבעיות אורתופדיות בילדים, לרבות תיקון ליקויים בהליכה תוך ביצוע של התאמות דרך הנעליים. זאת ועוד, ד"ר אדיבי מספק גם חוות דעת לבתי משפט ולביטוח לאומי לשם קבלת אחוזי נכות וניידות.

1 צפייה בגלריה
ד"ר דוד אדיבי
ד"ר דוד אדיבי
ד"ר דוד אדיבי
מדוע בחרת להיות רופא? "במשפחתי שבעה דורות של רופאים. אבי ואחי היו עסקו במקצוע באיראן ולכן הפנייה ללימודי הרפואה הייתה כמעט מובנת מאליה. מעבר לכך, תמיד אהבתי ונמשכתי לטיפול באנשים. שאיפתי הראשונה הייתה להתמחות בכירורגיה פלסטית, אך עקב השתלשלות האירועים הגעתי לבסוף להתמחות באורתופדיה. עם השנים התאהבתי במקצוע וכיום אני שמח שלשם הובילו אותי החיים".
בעיניך, איזו תכונה הופכת רופא טוב למצוין? "רופא מצוין הוא רופא יסודי אשר יודע להשתמש במשאב שמולו, הלא הוא החולה, לשם אבחון ראשוני ומקיף. נתקלתי ברופאים רבים שמפאת מחסור בזמן ממהרים לשלוח את החולה לבדיקות עזר מבלי לבצע בדיקה קלינית מקיפה. בדיקה פיזיקלית של החולה היא אבן היסוד בדרך לאבחנה וטיפול מתאים והיא מסייעת בהבדלה בין סוגי הכאבים השונים ואיתור המקור להתפתחותם. זאת ועוד, גם הקשבה למטופל ולתלונותיו חשובה במיוחד ומסיפור המקרה ניתן להפיק מידע רב בדרך לאבחנה נכונה".
כשאתה לא עוסק ברפואה, מהם התחביבים שממלאים את הזמן הפנוי שלך? "אני נהנה מאוד ממוזיקה, בעיקר שירים רומנטיים ישנים. בנוסף, אני אוהב מאוד את הטבע, משקיע בטיפוח הגינה ומקפיד לרוץ על שפת הים".
אם לא היית רופא, מה היה מקצוע החלומות שלך? "הייתי חוקר בפעילות משטרתית. אני חובב תעלומות ובעיקר נהנה מהדרך עד לפתרון. אפשר להגיד שישנם קווי דמיון מסוימים בין מקצוע החלומות לעיסוק שלי כרופא. גם כאשר מגיע מטופל הדרך עד לאבחנה נכונה היא מעין תעלומה מלאת רמזים".
מהן השאלות שכל מטופל צריך לשאול בפגישה אצל הרופא המטפל? "חשוב במיוחד להצטייד בכל המידע הרלוונטי בנוגע לעבר הרפואי. המטופל מהווה חלק בלתי נפרד מהתהליך ולכן שיתוף הפעולה שלו חיוני לאבחנה מקיפה ותכנון מתאים של אסטרטגיית הטיפול. זכורים לי מטופלים רבים שהיו מועדים לניתוח ובדיקה מקיפה ובחינה של העבר הרפואי מנעו מביצוע פעולה כירורגית שלא לצורך".
איזה מקרה או מטופל הכי זכור לך ולמה? "כאמור, זכורים לי במיוחד מטופלים שבדקתי ואבחנתי נכונה ולכן מנעתי מהם את הצורך בפעולות כירורגיות מיותרות. כך למשל, אחד מחברי הטובים היה מועמד לניתוח מורכב בעמוד השדרה המותני. לאחר שביצעתי בדיקה מקיפה הגענו למסקנה כי אין צורך בניתוח וניתן להסתפק בטיפול שמרני. מתקופתי בחדר המיון זכורים לי גם מטופלים שסבלו משברים בהם טיפלתי באופן שמרני וכך הצלחתי למנוע ביצוע של ניתוחים מורכבים".
לדעתך, מהי המגמה המסעירה/החדשנית ביותר בעולם הרפואה כיום? "תחום האורתופדיה ככלל, וניתוחי החלפת מפרקים בפרט התקדמו בשנים האחרונות בצעדי ענק. במסגרת ניתוחים אלה קיימים כיום מפרקים מלאכותיים חדישים ושיטות חיבור מתקדמות המשמשים לביצוע של הליכים רבים, כמו למשל החלפות כתף, ירך, ברך או קרסול וכן גם לצורך ניתוחי עמוד שדרה. המפרקים החדשים חלקים ויציבים יותר ובעלי זמן חיים ארוך בהשוואה למפרקים המסורתיים. בעזרתם ניתן להשיב את טווח התנועה התקין של המפרק הפגוע לשפר משמעותית את איכות חייהם של החולים".
מה מניע אותך? "אין סיפוק גדול יותר מביצוע של טיפול מתאים שישפר משמעותית את איכות החיים של המטופל. אבחון מקיף ובחירה נכונה של אסטרטגיית הטיפול יובילו לרוב לתוצאות טובות ויסייעו למטופלים לחזור לשגרת החיים".

בשיתוף אינפומד וד"ר דוד אדיבי