בשיתוף אינפומד וד"ר גדי שניידר
כבר מגיל צעיר חיפש ד״ר גדי שניידר, מומחה למחלות חניכיים והשתלות דנטליות, מקצוע בו יכול לחולל שינוי של ממש ולהשפיע על אושרם ובריאותם של אנשים. הצורך בשילוב שבין יצירתיות לבין הרצון להשפיע על חייהם של אנשים הפכו את הבחירה בלימודי רפואת שיניים לאידיאלית, כזו המשלבת את עולם האומנות והרפואה יחדיו.
כיום ד"ר שניידר נמצא במרכז העשייה המקצועית בתחום ההשתלות הדנטליות. מרבית זמנו מתחלק בין ניהול מרפאתו הפרטית וייעוץ לחברת שתלים מובילה בארץ ובעולם.
בנוסף, ד״ר גדי שניידר משמש גם כסמכות בכירה בתחום ״השתלות השיניים ביום אחד״ והוא מחלוצי השיטה ובעל ניסיון של מעל ל-20 שנה בביצוע טיפולים מסוג זה. ד״ר שניידר עוסק רבות בהעברת קורסים מתקדמים בתחום השתלות השיניים לרופאים ומציג ומרצה בכנסים רבים בתחום הכירורגיה המתקדמת בהשתלות דנטליות בארץ ובעולם.
מדוע בחרת להיות רופא? "מגיל צעיר אהבתי לצייר, לפסל, לבנות וליצור. תמיד רציתי להיות אומן או אדריכל. ככל שהתבגרתי גיליתי כי אני נמשך לתחום הרפואה והרצון לעזור ולטפל באנשים בער בי וזה מה שהוביל אותי לבחור בתחום רפואת השיניים. הטיפולים השונים המאפשרים לי כרופא מומחה להחזיר למטופלים את החיוך שילבו בין משיכתי לאסתטיקה לבין הרצון לטפל".
את השנים הראשונות בלימודי רפואת השיניים החל ד"ר שניידר באוניברסיטה העברית, הדסה ירושלים. "כבר במהלך הלימודים הבנתי כי אני נמשך לתחום הכירורגיה בו ניתן לגרום לשינוי משמעותי בחיי המטופל. מהרגע שהבנתי שזוהי הנישה שלי, הרגשתי שכל שאיפותיי ורצונותיי באו על מקומם".
עם סיום הלימודים התמחה במשך חמש שנים בתחום הפריודונטיה המתמקד בטיפול במחלות חניכיים והשתלות דנטליות. השאיפה למצוינות הובילה את ד"ר שניידר להמשיך ולהתמקצע: "נסעתי למקומות שונים בעולם כדי ללמוד את הטכניקות המתקדמות ביותר בתחום ההשתלות הדנטליות. במשך שנים צברתי את הידע הנדרש כדי להתחיל ולעסוק בשיטה המתקדמת בעולם בתחום השתלות השיניים – השתלת שיניים ביום אחד, או בשמה המקצועי השתלות מיידיות והעמסה מיידית.
"מזה כ-20 שנים אני עוסק בתחום, מעביר קורסים והשתלמויות ומרצה בינלאומי בנושא. תחום זה דורש מיומנות כירורגית גבוהה וחושים אסתטיים חדים. כאדם שאוהב אתגרים, העיסוק בו גורם לי לסיפוק רב. אני מרגיש שיש לי את היכולת לשנות לאנשים את החיים ביום אחד, ולהחזיר להם את החיוך תרתי משמע".
1 צפייה בגלריה
ד"ר גדי שניידר
ד"ר גדי שניידר
"מרגיש שיש לי היכולת לשנות לאנשים את החיים". ד"ר גדי שניידר
בעיניך, איזו תכונה הופכת רופא טוב למצוין? "קשה מאוד להצביע על תכונה אחת בלבד ולדעתי מדובר בשילוב של תכונות שהופכות רופא טוב למצוין. את סל התכונות ניתן לחלק שלני סוגים עיקריים: תכונות מקצועיות, ובהן שאיפה למצוינות, יסודיות ורצון להתקדם ולהשתפר וכמובן יושר מקצועי. מטופלים סומכים על רופא השיניים שיבחר עבורם את דרך הטיפול המתאימה, המעודכנת והפשוטה ביותר עבורם. כרופא, ההחלטה בנוגע לאופן הטיפול צריכה להתבסס על שיקולים מקצועיים בלבד, תוך נטרול של כל השפעה חיצונית אחרת.
"הסוג השני הן תכונות רגשיות, כמו אמפתיה, רגישות, אנושיות, הכלה והיכולת לתקשר ולהיות קשוב למטופלים. בתחום רפואת השיניים ככלל וטיפולי השתלות שיניים בפרט המטופלים מגיעים עם פחדים, חרדות, טראומות מהעבר וחוסר ודאות. בחלק ניכר מהמטופלים בולט החשש מהכאב ומהלא נודע אשר מונע מהם פעמים רבות מלהגיע לטיפול. תפקידי כרופא הוא לשנות למטופל את חווית הטיפול ע״י הסברה, הרגעה, הקשבה והפגת החששות מהטיפול, מהכאב ומהתוצאה הסופית. למרות שלא מדובר בטיפולים מינוריים, הם בוודאות אינם טראומטיים או מכאיבים".
כשאתה לא עוסק ברפואה, מהם התחביבים שממלאים את הזמן הפנוי שלך? "הניסיון לתמרן בין הרצון להגיע הכי רחוק שאפשר ברמה המקצועית ובמקביל להיות נוכח עד כמה שניתן בחיי המשפחה היה האתגר הגדול ביותר בחיי. בהסתכלות לאחור, אני יכול להעיד שזו הייתה הבחירה המושלמת.
"השילוב בין מעורבות בגידול הילדים בצורה שוויונית לבין קריירה מקצועית תובענית לא היה פשוט, אך בדיעבד התברר כהחלטה מוצלחת. בשל כך שהנוכחות והמעורבות בחיי המשפחה עומדות בראש סדר העדיפויות שלי, חשוב לי לפתח תחומי עניין משותפים לכולנו: טיולים משפחתיים בארץ ובעולם, בילויים משותפים יחד, משחקי חברה, סרטים וספורט. מבחינה אישית עסקתי בטריאתלון שנים רבות. בשנת 2014 סיימתי את תחרות איש הברזל בישראמן, אילת, הישג משמעותי, חשוב ומתווה דרך עבורי. בשנים האחרונות אני רוכב על אופני כביש ומשתתף בתחרויות רבות בתחום הרכיבה. בנוסף אני אוהב לצייר".
אם לא היית רופא, מה היה מקצוע החלומות שלך? "הרצון לממש את היצירתיות, האתגרים, הרצון למציאת פתרונות מיוחדים לבעיות ולפתח מוצרים חדשים יכול היה להוביל אותי לתחום האומנות או האדריכלות. אולם, קשה לי לחשוב על עיסוק במקצוע אחר. כרופא מצאתי דרך מצוינת לשלב את האתגרים שלי והיצירתיות. במסגרת עבודתי כיועץ רפואי בכיר בחברת ההשתלות המובילה בישראל פיתחתי שתלים דנטליים מתקדמים וחדשניים ומוצרים נוספים מתחום הכירורגיה הדנטלית" .
מהן השאלות שכל מטופל צריך לשאול בפגישה אצל הרופא המטפל? "בראש ובראשונה, יש לשאול שאלות הקשורות ברמתו המקצועית של רופא השיניים. חשוב לברר אם רופא השיניים הוא רופא כללי או מומחה בתחום השתלות השיניים. מומלץ גם לבחון את הרקע המקצועי של הרופא, היכן למד, אם עשה התמחות, האם הוא מרצה בתחום, האם יש לו פרסומים בתחום הנדרש ועוד. אם אתם הולכים לקראת פרוצדורה מורכבת, כמו השתלות שיניים, מומלץ לברר גם במשך כמה שנים הרופא מבצע את הטיפול ואף לבקש המלצות ממטופלים קודמים".
איזה מקרה או מטופל הכי זכור לך ולמה? "לפני מספר שנים הגיעה אליי מטופלת בשנות הארבעים לחייה. בפגישת ההיכרות היא ספרה לי בבכי מתמשך איך לפני עשור המליצו לה לעקור את כל השיניים ולבצע שתלים. לאחר העקירות מסרו לה זוג תותבות שלמות שנשלפות החוצה ואמרו לה לחזור לאחר שלושה חודשים לצורך צילום וביצוע שתלים. כשחזרה נאמר לה כי לא ניתן לבצע שתלים במקרה שלה עקב מחסור משמעותי בעצם ושתאלץ בגילה הצעיר להסתדר עם תותבות.
"המטופלת בדקה אצל עוד מספר רופאים ונענתה באותה תשובה. המצב הבלתי נתפס של אישה צעירה בת 32 עם תותבות נשלפות הרס את חייה. המטופלת סבלה מדיכאון קליני, טופלה מספר שנים אצל פסיכיאטר וסירבה לצאת מהבית ולאכול בנוכחות אנשים. בעקבות אובדן מוחלט של הבטחון העצמי המטופלת נפרדה מבן זוגה והידרדרה עד מצב של חוסר רצון לחיות.
"כשהגיעה אליי למרפאה הדגישה המטופלת שזו תקוותה האחרונה. לאחר סדרת בדיקות המלצתי על שיטת "שיניים ביום אחד״. לאחר מספר ימים עברה במרפאתי ניתוח כירורגי מורכב של השתלות דנטליות משולב עם השתלות עצם ויצאה מהמרפאה באותו היום עם שיניים זמניות שמחוברות לשתלים שהוחדרו. כעבור מספר ימים בוצעה אותה פרוצדורה בלסת התחתונה. הפציינטית השליכה את שתי התותבות הנשלפות שלה שבועיים לאחר הגעתה למרפאה. 10 שנים נוראיות שתמו בשבועיים.
"עד היום החיוך שלה בפעם הראשונה שראתה שיש לה שיניים קבועות ויפות מעורר בי צמרמורת. היא חזרה לחייך וחשוב מזה חזרה לחיים. רפואת שיניים היא אמנם לא עניין של חיים ומוות, אך להחזיר לאנשים את החיוך, בין אם על ידי שתלים או ציפויי חרסינה שהעניקו להם את החיוך המושלם שחלמו עליו, זה להחזיר להם את האושר לחיים. בשביל הרגעים האלו היה שווה לעבור את כל הדרך".
לדעתך, מהי המגמה המסעירה/החדשנית ביותר בעולם הרפואה כיום? "ישנן שלוש מגמות חדשניות שיובילו לדעתי את תחום רפואת השיניים בעתיד הקרוב והרחוק: המגמה הראשונה היא תחום השתלות השיניים ובייחוד תחום "השיניים ביום אחד״ . השנייה היא תחום ציפויי החרסינה אשר מאפשרים להגשים את חלומו של כל מטופל להשיג את החיוך המושלם. המגמה השלישית היא התחום הטכנולוגי והדיגיטלי שהקפיץ את רפואת השיניים אל העתיד. כל מרפאה ששואפת לתת את הטיפול המתקדם והטוב ביותר למטופלים שלה חייבת להצטייד בציוד דיגיטלי מתקדם, אשר מאפשר לבצע את הטיפולים בצורה המהירה, המדויקת והאסתטית ביותר. כיום הטכנולוגיות הדיגיטליות מאפשרות לנו לבצע ציפויי חרסינה וכתרים אסתטיים בימים בודדים בצורה מושלמת, מדויקת, מהירה ואסתטית ביותר".
מה מניע אותך? "הדבר העיקרי שמניע אותי כל חיי הוא הרצון להיות הטוב ביותר שאני יכול בכל תחום, לא לדרוך במקום אלא להתקדם כל הזמן, לפרוץ גבולות ולתת מענה גם למקרים המורכבים ביותר שנותרו ללא פתרון. תחושת הסיפוק וההצלחה מהחזרת החיוך לחייהם של אנשים תרתי משמע היא הכוח המניע החזק ביותר מבחינתי".
לכרטיס הרופא של ד"ר שניידר
בשיתוף אינפומד וד"ר גדי שניידר