שתף קטע נבחר

"הפנים היפות שלנו": עם ישראל לא מפסיק לשיר

תלמידים, סוהרים ומיילדות: מאות אנשים שלחו סרטונים עם "שירו של שפשף" במסגרת פרויקט מיוחד של "צו פיוס" - ויצרו מקהלה וירטואלית מרגשת ואותנטית, כאן בבכורה לגולשי ynet

 

 

אפשר לקבוע בוודאות שלא משנה מה – עם ישראל לא מפסיק לשיר. יום העצמאות ה-70 לישראל מתאפיין בזמרת המונים – כדרך הקלה והמצטלמת ביותר לאחד לבבות. לצד טרנד הקולולם ששדרג את השירה בציבור למעמד סלב, מציגים "צו פיוס" קליפ פשוט בהרבה אבל מחמם לב לא פחות: "שירו של שפשף" של מאיר בנאי ויאיר ניצני - כאן בבכורה לגולשי ynet.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

מאות סרטונים נשלחו לארגון, עם אלפי אנשים ששרו את השיר וצילמו את עצמם. התוצאה – מקהלה וירטואלית מרגשת ואותנטית, בקליפ שערך נדב נווה ("אנדרדוס"). "הקמפיין 'פשוט לשיר ביחד' מנגן על כל מה שטוב בחברה הישראלית: פשטות. שמחת חיים, התגייסות ציבורית למען משהו שגדול מסך חלקיו", אומרת עינת ברזילי מהארגון.

 

שרים ביחד: שירו של שפשף ()
שרים ביחד: שירו של שפשף

 

"כשחשבנו על שיר כל-ישראלי, מיד עלה לנו לתודעה 'שירו של שפשף'. עם הקול החם של מאיר בנאי, הלחן הסוחף והעובדה שאי אפשר לשייך אותו לאף ז'אנר - לא שיר ארץ-ישראלי, לא מזרחי אבל ממש-ממש שלנו - והרצון לעשות מחווה למאיר בנאי שנפטר לפני שנה. חוץ מזה שאנחנו ב'צו פיוס' עברנו את כל מה שמתואר בשיר: 'אין לנו פחד ויש לנו תחושה שהדרך תהיה קשה', אבל אנחנו עובדים על זה שיהיה פה זמן של יחד".

 

"פסיפס ישראלי"

ב"צו פיוס" מסבירים כי "המטרה הייתה ליצור פסיפס כל ישראלי, המציג את הפנים היפות והמגוונות של החברה בישראל, ונשען על הכוח האדיר של הרשתות החברתיות". לצד תלמידי בתי הספר המשותף "אושא" ברמת גן, שרות גם מיילדות מבית החולים "רמב"ם, סוהרי שירות בתי הסוהר, חברי "אנדרדוס", מנחי "הערב" – כולם צילמו עצמם באמצעות הטלפון הנייד.

 

"שנת השבעים היא הזדמנות מצוינת לעשות הערכה מחודשת של יעדיה של החברה בישראל, ולחזק את המטרות והערכים המשותפים לכולנו: מחויבות לדמוקרטיה, פיתוח כל גוני הזהות היהודית, וסובלנות וכבוד כלפי אורחות החיים של כל אזרחי ישראל", אומרת עליזה גרשון, מנכ"לית "צו פיוס" - עמותה הפועלת ליצירת חיבור בין ישראלים בעלי מגוון זהויות ישראליות יהודיות, וזוכת "פרס ירושלים לאחדות".

 

שרים ביחד: שירו של שפשף ()
שרים ביחד: שירו של שפשף

 

עוד תרבות בערוץ היהדות :

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גם יעל בר זוהר וקובי מחט שרים
מומלצים