שתף קטע נבחר

שלטי זהירות בדרכים: רק בנים חוצים את הכביש

שלטים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שעליהם נראים תלמידים דתיים בלבד, מחוללים סערה בירושלים. הורים זועמים "תיקנו" את השלטים והוסיפו תמונות של ילדות. "עצוב שרשות ממשלתית נכנעת ללחצים של קיצונים ולא מכירה בזכויות נשים". הרלב"ד: "מיקום עם ריבוי מוסדות לימוד חרדיים"

 

זהירות בדרכים - לבנים בלבד: לקראת פתיחת שנת הלימודים תלתה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שלטים ברחבי שכונת קריית יובל בירושלים, המדריכים את התלמידים לחצות אך ורק במעבר חצייה. אלא שבשלטים מופיעים אך ורק תלמידים דתיים, ללא בנות לרפואה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

קריית יובל היא שכונה חילונית בירושלים, שבשנים האחרונות תושביה נאבקים בהתחרדותה – והשלטים עוררו סערה בשכונה. במהלך הלילה תושבים ביקשו למחות על הדרת הילדות מהשלטים, ו"תיקנו" אותם באמצעות הוספת תמונות של ילדות החוצות את הכביש.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

התושבים הנזעמים מיהרו להעביר את המאבק לרשת החברתית, וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים טענו, בתגובה לפוסטים שהועלו לפייסבוק, כי "הרלב"ד פועלת בכלל האוכלוסיות ובאופן מותאם במטרה להציל חיים ובוודאי שאין פה דבר או חצי דבר הקשור לאפליה מגדרית".

 

"הענקת פרס לקיצונים"

חברת מועצת העיר ירושלים, לורה ורטון (מרצ), אמרה כי "ההדרה וההשפלה של נשים אינן ציווי דתי. מימיה של דבורה הנביאה ועד היום תמיד היו נשים חזקות ומשפיעות, והניסיון של קנאים למחוק אותנו רק חושף את הפחד מהכוח הנשי הגובר גם בעולמם".

 

אין ילדות על מעבר החצייה ()
מאבק זהות בשכונה החילונית

 

היא הוסיפה כי "אסור לחברה הישראלית לקבל תכתיבים קנאיים, ועצוב לי שרשות ממשלתית נכנעת ללחצים ולא מכירה בזכויות של נשים".

 

הרלב"ד: המסר מותאם לאוכלוסייה

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר בתגובה: "הרלב"ד פועלת בנושאי הסברה באופן מותאם לאוכלוסיות השונות, בכדי שמסרי הבטיחות יועברו באופן הטוב ביותר, על פי המאפיינים השונים של ההיפגעות ושל אופי ההסברה המדויק לכל אוכלוסייה, בכדי להציל חיים.

 

אין ילדות על מעבר החצייה ()
תושבים זועמים "תיקנו" את השלטים

 

"השילוט שמופיע בפוסט נתלה בסמוך לשכונת בית וגן, מיקום עם ריבוי מוסדות לימוד חרדיים ולכן המסר מותאם. תליית שלטי ההסברה העירוניים ובחירת מיקומם נעשה על ידי מטה הבטיחות העירוני ברשות המקומית ולא על ידי הרלב"ד".

 

הדוברת, מוריה מלכה, הוסיפה כי "תשדירי ההסברה והקמפיינים הכלליים שלנו מופנים לנשים וגברים כאחד. אנו לא מתכוונים להיגרר לוויכוחים פוליטיים פנימיים בתוך העיר, לצערנו מדובר בתמונה ופרשנות מגמתית ולא נכונה וצר לנו שבנושא חשוב כמו בטיחות בדרכים, יש מי שמחפש מקום לפגם. הרלב"ד תמשיך לפעול למען הצלת חיים של כלל משתמשי הדרך במדינת ישראל".

 

אסור על פי חוק

הדרת נשים בפרסומים ממשלתיים אסורה על פי חוק. בתחילת השנה פרסם המשרד לשוויון חברתי מאגר תמונות של משפחות ישראליות לפי מגזרים. לאחר חשיפת ynet כי בתמונות למגזר החרדי מודרות נשים, הוציאו משרד המשפטים ולשכת הפרסום הממשלתי הנחיה להפסיק את ההדרה.  

 

אין ילדות על מעבר החצייה ()
אין ילדות על מעבר החצייה

 

"לשכת הפרסום הממשלתית ומשרד המשפטים תמימי דעים כי הדרת נשים מן המרחב הציבורי הינה תופעה פסולה וחמורה, וכי יש למנוע מצב בו נשים מודרות מן הפרסום הממשלתי המיועד לאוכלוסייה החרדית", כתב מנהל לפ"מ, בועז סטמבלר. "בהתאם לכך, לשכת הפרסום הממשלתית לא תערוך התאמות בפרסומים המיועדים לאוכלוסייה החרדית באופן שיהיה בהן כדי להפלות בין נשים וגברים".

 

ח"כ רחל עזריה, המתמודדת על ראשות העיר, פנתה בעניין לרלב"ד ולעירייה: ״לא יכול להיות שהתשובה לתופעת תלישת השלטים שחרדים קיצונים מובילים, תהיה פרסום תמונות ללא נשים וילדות", אמרה. "זו הענקת פרס לקיצונים. אני דורשת מהעירייה ומהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להתעשת מיד ולתלות בקרית יובל שלטים הפונים לילדות ולילדים כאחד".

 

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אמרה כי "אי אפשר להתעלם מהמגמה ומהקלות הבלתי נסבלת שבה מעלימים נשים מהמרחב הציבורי. האחריות שלנו, ודאי של גופים ציבוריים - היא בראש ובראשונה לדאוג לנראות שוויונית של כל מרכיבי החברה הישראלית, נשים וגברים כאחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים