שתף קטע נבחר

דתיים וחילונים מסרבים להיות אויבים

מלחמת ההדתה על נגזרותיה ברשויות המקומיות ובמערכת החינוך מקבלת תשובה מוזיקאלית דווקא מילדים, דווקא דתיים, המבקשים לגשר על השיח מתקטב בחברה הישראלית. קבלו בבכורה את "סבבה" של להקת "הקינדרלעך"

 

 

כשהתותחים רועמים – המוזות שרות: מלחמת ההדתה על נגזרותיה ברשויות המקומיות ובמערכת החינוך מקבלת תשובה מוזיקאלית דווקא מילדים, דווקא דתיים, המבקשים לגשר על השיח מתקטב בחברה הישראלית.

 

<<הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. תעשו לנו לייק  >>  

 

הם עושים את זה בקליפ חדש, "סבבה" (כאן בבכורה), שכתב הזמר והיוצר איציק דדיה. "במהלך השירות הצבאי שלי שירתי לצד חיילים שבאו מרקעים שונים ומגוונים", הוא אומר. "תמיד דיברנו בינינו, החיילים, על העובדה שאחרי הכול, כשמביטים פנימה, כולנו אחים בני עם אחד. למרות הפערים, ההבדלים והמנהגים השונים. וזה המסר שרציתי להעביר".

 

הקינדרלעך (צילום: הדס עזריאלי)
הקינדרלעך(צילום: הדס עזריאלי)

 

ילדי להקת "קינדרלעך" שייסד המפיק דוד פדידה לפני 15 שנים, מבקשים להסיר את חומות השוני וההיבדלות, ולהתמקד בנקודה הפנימית המשותפת לכולם. בקליפ מופיעים שחקנים מרקעים שונים - חרדי לצד חילוני, מזרחי ואשכנזי, אברך כולל וחייל צה"ל, צעיר אתיופי, בחור דתי-לאומי ועוד.

 

את הקליפ הפיק המוזיקאי שי ברק. "הרעיון שביקשנו להעביר בשיר, הוא שאסור לשפוט אנשים לפי המראה החיצוני", הוא אומר. "ניסינו ליצור מחזה שיטשטש את המעטפת החיצונית. שלא יבינו מי החרדי או מי החילוני, מי האברך או מי החייל". "הקינדרלעך" הוציאו בקיץ האחרון את אלבומם הרביעי, "סבבה".

 

עוד תרבות בערוץ היהדות :

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הדס עזריאלי
הקינדרלעך
צילום: הדס עזריאלי
מומלצים