עיריית ירושלים מחקה מאתר העירייה את רשימת בתי הכנסת בעיר, זאת כדי שלא תאלץ לפרסם בתי כנסת של התנועות הליברליות ובתי תפילה לא-יהודיים, כך לפי עתירה שהגישה עמותת חדו"ש. נציגי המחלקה המשפטית שהציעה לסייע לעירייה בתיקון הרשימה, הודיעו בשבוע שעבר לעמותה העותרת על החלטת העירייה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
עמותת חדו"שׁ (לחופש דת ושוויון) הגישה עתירה נגד עיריית ירושלים בחודש פברואר השנה, זאת לאחר שבקשתה לפרסום באתר העירייה, בעמוד המספק מידע על שירותי דת, זכתה להתעלמות גורפת. בעתירה דורשת העמותה לפרסם באתר את בתי התפילה הירושלמיים שאינם אורתודוכסים שמרניים - ובהם בתי כנסת רפורמיים, קונסרבטיביים ואורתודוכסים מודרניים, וכן בתי תפילה מוסלמיים ונוצריים.
קיראו עוד בערוץ היהדות: גם זו תוצאה של הקורונה: קריסת המודל החרדי הישן/ עוד" יחזקאל רוזנבלום ארה"ב: מחנות הקיץ היהודיים בוטלו עקב הקורונה: "אובדן גדול" "צדקת ממני": הוויכוח הנוקב בין הרבי מלובביץ' לאלי ויזל על יהודי ברה"מ לטענת העמותה, כבר לפני שנה פנו לעיריית ירושלים והצרו על כך שבדף המידע באתר האינטרנט העירוני העוסק ב"דת ומסורת", נכללו אך ורק בתי כנסת אורתודוכסיים, ואף ברשימה זו נעדרו קהילות אורתודוכסיות מודרניות ושיוויוניות. למרות תזכורות חוזרות ונשנות, התעלמה העירייה מהפניות. בחודש פברואר השנה עתרה העמותה לבית המשפט בדרישה לפרסם מידע אודות שירותי דת ומסורת באתר האינטרנט של עיריית ירושלים, באופן שיכלול מידע הנוגע לבתי כנסת, בתי תפילה ומוסדות דת בעיר, ללא הבדל דת וזרם דתי.
2 צפייה בגלריה
אחרי השינוי באתר - רשימת בתי הכנסת נעלמה
אחרי השינוי באתר - רשימת בתי הכנסת נעלמה
אחרי השינוי באתר - רשימת בתי הכנסת נעלמה
באתר עיריית ירושלים מתפרסמת תדיר רשימת מקומות הנותנים שירותי דת, כמו רשימת מקוואות בשכונות ומקומות לגניזת כתבי קודש. לקראת הגשת התגובה של עיריית ירושלים לעתירה, הזדרזו בעירייה למחוק את המידע על בתי הכנסת מהאתר.

"בתי התפילה אינם מוסדות עירוניים"

כאמור, עם הגשת העתירה נגד עיריית ירושלים, הציעו נציגי המחלקה המשפטית כי יסייעו לעירייה בתיקון הרשימה כך שתכלול בתי תפילה נוצריים, מוסלמיים וכן בתי כנסת שאינם אורתודוכסיים. בשבוע שעבר הודיעה המחלקה המשפטית לחדו"ש כי המידע באתר מתייחס למקוואות ומתקני גניזה, כך שלמעשה העתירה מתייתרת.
2 צפייה בגלריה
כך זה נראה לפני:
כך זה נראה לפני:
כך זה נראה לפני
לטענת העירייה, הסיבה להסרת רשימת בתי הכנסת נעוצה בכך שבתי התפילה אינם מוסדות עירוניים, ולכן אין כל סיבה לציינם באתר הרשמי. מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אומר כי "פעם נוספת מתברר שבירת מדינת ישראל איננה נוהגת כיאה לבירתה של מדינה יהודית ודמוקרטית, אשר חרתה על דיגלה הבטחה לחופש דת ושוויון, אלא כסניף חסר חוט שדרה של המפלגות החרדיות המאיימות על המשך שלטונו של ראש העיר". "במקום לברך על ריבוי הדתות והגוונים בעיר", הוסיף, "מעדיפה העירייה להשמיע תירוצים מופרכים. פרצופה האמיתי של העירייה נחשף בפרשה זו, וכל הניסיונות לציירה כעירייה הראויה לשמש כבירת ישראל וכמקור לגאווה לעם היהודי ולעולם כולו - אינם אלא תעלולי יחסי ציבור".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בהליך משפטי ויידון בבית המשפט".