קמע נגד המשטרה: קמפיין פרסומי חדש של עמותת צדקה חרדית גדולה מבטיח לציבור בשם המנהיג החרדי הבכיר, הרב חיים קנייבסקי, כי מי שיתרום מכספו לעניים יוכל לחתן את ילדיו בניגוד לחוק מבלי ששוטרים יפשטו על האירוע ויפזרו את ההתקהלות האסורה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
"קופת העיר" הוא ארגון צדקה מרכזי בבני ברק המגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה וקשור בטבורו לבית הרב קניבסקי. דמותו של המנהיג החרדי בן ה-92, המשמש כנשיאה, מככבת בשנים האחרונות בפרסומי העמותה - בעיקר כשהוא מברך את התורמים שיזכו ל"ישועות" בתחומים שונים, ומקורביו ובני משפחתו מעורבים בפעילותה. כעת, כאמור, היא משווקת את ברכת הרב כ"קמע" המגן על מפירי הנחיות הקורונה. קראו עוד בערוץ היהדות: הנטישה הגדולה: ב50 השנים האחרונות אירופה איבדה 59% מהיהודים שלה /y+ פרקו את מזוודות הגלות: מה למדתי מתהליכי הנורמליזציה של ישראל מגמת הירידה נבלמה: 40% יותר חרדים מאומתים ביחס לממוצע הארצי
השבוע הכריזה הקופה על מגבית חירום לגיוס מיליון שקלים עבור קרן מיוחדת למען עשרות צעירים יתומים העומדים לפני חתונתם ואינם יכולים לממן בכוחות עצמם את הוצאות השמחה. כדי לעודד את הציבור להירתם למשימה, בירך הרב קניבסקי כי התורמים 420 ש"ח (עשרה שקלים לכל זוג), "יזכו במידה כנגד מידה לראות שמחה בביתם בקרוב ממש בלי עוגמת נפש".
2 צפייה בגלריה
 ברכת הרב חיים קניבסקי
 ברכת הרב חיים קניבסקי
ברכת הרב חיים קניבסקי
אלא שב"קופת העיר" העניקו לברכה הסתומה של הרב הישיש פרשנות משלהם והציגו את התרומה כסגולה המגנה מפני פשיטה של המשטרה על חתונות הנערכות בניגוד לחוק. בפרסומים מטעם העמותה באתרי האינטרנט במגזר וברשתות החברתיות נכתב כי דברי הרב הם, "גזירה", המבטיחה כי לא תיגרם כל עוגמת נפש להורים המחתנים את ילדיהם, כולל אכיפה של הנחיות הקורונה ואיסור ההתקהלות.

הסגולה לחתונה

כדי להמחיש זאת פרסמה הקופה את "הסיפור המסעיר שמעורר הדים נרחבים בשעות האחרונות", ובו תואר כיצד יצחק, אברך שביקש להשיא את בנו, "שמע עשרות אם לא מאות סיפורים על חתונות רבות בעידן הקורונה שנהרסו ברגע האחרון, פשוט נהרסו, ועל חתונות רבות אף הופסקו בשיא השמחה, כשכלל המשתתפים נסים לבתיהם משאירים מאחוריהם את החתן והכלה לבדם". חששו של יצחק היה כי גם אצלו, "המשטרה תפסיק את השמחה בעיצומה": "מי הבטיח לי שלא תגיע משטרה באמצע החופה, תפזר את המשתתפים ותקנוס אותי בסכום עתק שגם ככה אין לי?".
על פי הפרסום, האברך נתקל בינתיים במודעות המבשרות על "הגזירה ההיסטורית" של הרב קניבסקי, וחבר המליץ לו: "מי יודע, תתרום ואולי תראה ישועות". הוא החליט לתת מכספו למגבית המיוחדת - והתוצאה לא איחרה לבוא. "את מהירות הישועה שהגיעה הוא לא חלם בחלומות הכי ורודים שלו", נכתב, "החתונה עברה בשמחה ענקית, משטרה לא הגיע, האורחים שמחו עד לב השמים, ובעיקר ההורים והזוג המאושר הודו לקב"ה על השמחה הגדולה שעברה ללא 'עגמת נפש', כלשון מכתבו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א". במסגרת אותו פרסום מובטח לציבור: "גם אתם יכולים לזכות לברכה הנדירה הזו, גם אתם יכולים לזכות לעשות שמחה בקרוב ממש ללא עוגמת נפש. נותר עוד ימים ספורים להצטרף לברכה הנדירה. עזרו כעת ליתומי חודש חשוון ותזכו לברכה ההיסטורית". מ"קופת העיר" לא נמסרה תגובה.