שוב עימותים סביב תפילת נשות הכותל: תפילת ראש חודש אלול של נשות הכותל הבוקר (ו') הופרעה על ידי מספר נערים שצעקו לעברן קריאות גנאי, ובחור בן 19 שתועד כשהוא מנסה לתקוף את הקבוצה ואף בעט בתפילין שהיו מונחות במקום. הארגון הגיש תלונה למשטרה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כמידי ראש חודש בשנים האחרונות הגיעו נשות הכותל לתפילת שחרית, וכמידי ראש חודש חיכתה להן קבלת פנים של קבוצות המתנגדות לפעילותן. במשטרת ישראל מסרו כי שוטרים שהיו במקום הבחינו בתוקף. "הם בקשו לעכב אותו לחקירה, והוא בתגובה החל לנוס לעבר רחבת הכותל, שם נתפס ונעצר". במשטרה הוסיפו כי הבחור, תושב הדרום, ניסה להתנגד למעצרו, וכתוצאה מכך נפצע אחד השוטרים. הוא הועבר לחקירה.
"היחס השמור לנשים מאמינות בכותל המערבי זהה לזה השמור למחבלים, לא פחות, והיחס לספר תורה שווה ליחס לפצצה מתקתקת שיש לנטרל", אמרה יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל. הקבוצה התלוננה על מה שהיא מכנה "התנהגות שערורייתית ומקוממת של מאבטחי רב הכותל, שביצעו בידוק וחיפוש פולשני ולא חוקי בחפציהן ועל גופן של נשות הכותל".
לדבריהן, "היחס הזה מחלחל לצעירים ולצעירות המגיעים לכותל והתוצאה - התקיפה שעברנו הבוקר בכותל בידי צעיר".

2 צפייה בגלריה
 תיעוד התקיפה
 תיעוד התקיפה
תיעוד התקיפה

"הבידוק הפולשני והמפלה בא כהמשך ישיר לבידוק שנעשה אמש לחברת נשות הכותל, רחל ישורון, אשר עברה בידוק ארוך, מבזה, לא חוקי ופולשני בכניסה לכותל", טענו, והוסיפו כי הבידוק הבטחוני המדוקדק שהן עוברות לא קשור לביטחון בכותל המערבי, כי אם "לאג'נדה קיצונית ומתבדלת".

הקרן למורשת הכותל: הן הפרו הנחיות

בתום התפילה תקעו נשות הכותל בשופר, ואמרו כי "נמשיך להגיע לכותל המערבי חודש אחרי חודש כפי שאנחנו עושות כבר 31 שנים, בגשם, בשרב, בעת מתיחות ביטחונית וגם בזמן מגפה - ולהשמיע קול נשי חזק וברור בכותל, עד שנביא את השוויון המיוחל".

2 צפייה בגלריה
(נשות הכותל)

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה כי "קבוצה קטנה של כעשר נשים מנשות הכותל הגיעה הבוקר לרחבת הכותל המערבי, בצד מאות נשים וגברים אורתודוכסים. הקבוצה פעלה בניגוד להנחיות המשטרה ומשרד הבריאות, וסירבה להיכנס אל אחד ממתחמי התפילה (הקפסולות) הפנויים בעזרת הנשים, כפי שעשו יתר המתפללות, תוך שהיא עומדת בפיזור בשטח המעבר הציבורי ברחבה העליונה".
"כמו כן, נעשה ניסיון להכניס ספר תורה בתוך עגלת תינוק. הספר בוזה וכוסה בצעצועים רבים. הספר הופקד למשמרת בכניסה לכותל עד לתום התפילה".
קבוצה זו הפרה ביודעין את הנחיות משרד הבריאות והמשטרה, ולוקחת על עצמה את האחריות להתנהלותה המייצרת שוב פרובוקציה מיותרת ברחבת הכותל המערבי".