שרית החרדית מחנכת בבית ספר חילוני, יערה, דתייה לאומית ממעלה אדומים, מלמדת בבית ספר ערבי, סהר מטירה מלמדת בפתח תקווה - וגיא מחיפה הוא מורה לעברית בסחנין: בימים של תהום חברתית שהולכת ונפערת, ישנם מורים שהחליטו שהדרך הטובה ביותר לחנך לסובלנות היא באמצעות דוגמה אישית. רבים מהם עברו את ההכשרות שמובילים בית הנשיא ומשרד החינוך, במסגרת מיזם ״תקווה ישראלית בחינוך״, ברוח חזון "התקווה הישראלית" של הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין. << הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >> שרית פלאי החרדית היא אם לשמונה, מורה בת 28 שלוקחת חלק בשינוי החברתי. היא מחנכת כיתה ג' בבית ספר ממלכתי בפתח תקווה, ומסבירה כי "הייתי צריכה ללמוד שפה חדשה - חילונית. אני מרגישה כמו גשר. גיליתי שההבדלים בינינו רק חיצוניים. אני לובשת חצאית ארוכה והמורות האחרות עם מכנסיים, אני עם כיסוי ראש - והן לא".
גם יערה טל-קינד, דתייה לאומית ממעלה אדומים, שותפה לפעילות. היא מלמדת עברית במגזר הערבי כבר שש שנים: "גיליתי מורות מדהימות שהפכו לחברות, וגיליתי שהלבוש המסורתי שיכול להרתיע - מרמה", היא מסבירה. "אני מחכה לפגוש תלמיד שלי שהגיע לאוניברסיטה. זה עוד יקרה".
2 צפייה בגלריה
שרית פלאי. "למדתי לדבר בשפה חדשה - חילונית"
שרית פלאי. "למדתי לדבר בשפה חדשה - חילונית"
שרית פלאי. "למדתי לדבר בשפה חדשה - חילונית"

"כשסיפרתי לתלמיד שאני ערבייה הוא היה בהלם"

סהר מנצור בת ה-34 מטירה מלמדת מתמטיקה כבר שבע שנים במגזר היהודי. עבור רבים מתלמידיה, היא הערבייה הראשונה שפגשו בחיים. "כמורה מחליפה ליוויתי טיול שנתי, וכשהגענו לגבול לבנון אחד התלמידים התחיל לירוק ולקלל ערבים", היא נזכרת. "כשסיפרתי לו שאני ערבייה הוא היה בהלם ואמר: ‘יודעת מה, בגללך אני אוהב ערבים'".
2 צפייה בגלריה
סער עם תלמידותיה
סער עם תלמידותיה
המורה סהר מטירה עם תלמידותיה
גיא חירורג בן ה-29, המלמד את תלמידי כיתה ה׳ בכפר שעאב ובסחנין עברית מדוברת בשנתיים האחרונות, מספר כי “המפגש בינינו הוא תמים לגמרי - מפגש של מורה מול תלמידים". הוא מוסיף כי "המורים הערבים האחרים מסבירים להם שהשיעור איתי חשוב, כי הוא יאפשר להם להשתלב בחברה הישראלית".