"יתד נאמן", אחד הביטאונים הרשמיים של המפלגה החרדית, תוקף את שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין על החלטתו להמשיך ולחסן את אזרחי ישראל מפני הקורונה גם בסוף השבוע, בניגוד לעמדת הרבנים. העיתון דיווח הבוקר (א') על "כאב ציבורי נרחב" בעקבות ההתעלמות מ"קריאתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל" בעניין.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
על פי היומון החרדי, ממידע שהגיע לידיו עולה כי "במרפאות רבות ניתנו חיסונים על ידי צוות שאינו יהודי, אך היו גם מקומות רבים שהדבר נעשה על ידי צוותים יהודיים". לטענת הרבנים, משרד הבריאות מתעקש להמשיך את המבצע גם בשבתות בנימוק של "פיקוח נפש", אך ההתנהלות בימות החול, שבהם ניתן לקבל חיסון בשעות פעילות המרפאות בלבד ולא 24 שעות ביממה, מוכיחה כי "אין כל דחיפות".

"הכול זה 'פיקוח נפש'"

סגן שר התחבורה מוטעם "יהדות התורה", אורי מקלב, האשים על גבי הבטאון כי השר אדלשטיין התחייב בפניו כי לא יבוצעו חיסונים בסופי שבוע – אך לא עמד בדיבורו. "הם משתמשים על כל דבר במושג של 'פיקוח נפש'", טען. "ראינו בעבר כי הרבה מההוראות שלהם לא עמדו במבחן המציאות". לדבריו, "ההרגשה היא כי הרצון שלהם הוא להצליח בזירה התחרותית - ולא המקצועית".
מקלב הוסיף לתקוף: "הציבור איבד את האמון בעמדות משרד הבריאות מבלי קשר לנושא השבת. ראינו את חוסר השקיפות בכל תהליך החקירות האפידמיולוגיות והבידודים. הם מכניסים עשרות-אלפי איש לבידוד באופן מוטעה". הוא תהה: "איך תהיה ברכה במעשה ידיהם כאשר הם פוגעים בשבת ובציבור באופן קשה?"
הוא סיכם כי "אם אכן זהו מצב חירום ופיקוח נפש, על משרד הבריאות להרחיב את מתחמי החיסונים, לגייס עוד עובדים ולהמשיך במבצע על פני עוד שעות בימי החול ולא בשבת קודש".