ערב יום השואה - תקיפה חמורה נגד הקהילה היהודית בג'רבה שבתוניסיה: כשני גברים מקומיים הגיעו אל הרובע היהודי ב"אי הכהנים" וחנקו במשך דקות ארוכות בחורה יהודייה בשנות העשרים לחייה, סמוך לשער ביתה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
למזלה של האישה, עובר אורח שהבחין במתרחש הצליח להבריח את שני האלמונים שזהותם אינם ידועה עד כה למשטרה. בקהילה אומרים כי פרשה זו היא תוצאה אחת לשגרה של שיח אלים ומתמשך כלפי הקהילה היהודית בתוניסיה, שהחלה באמירותיו השנויות במחלוקת של נשיא טוניסיה, קייס סייד, בחודש ינואר האחרון.
התקיפה אירעה באור יום, בסמוך לביתה של הבחורה שברובע היהודי באי ג'רבה. כאשר המשטרה הגיעה אל מקום האירוע, טענו השוטרים כי אולי היה מדובר בניסיון שוד, מה שמחזק בקרב אנשי הקהילה את התחושה כי גם המשטרה פועלת נגד היהודים.
גם בשבוע שעבר התרחש מקרה תקיפה נגד ילד יהודי בן 10, תושב השכונה, שהוכה על ידי תושב מקומי ממוצא מוסלמי. כמו במקרה הנוכחי, גם זהותו עוד לא נחשפה על ידי המשטרה.

"המשטרה מתנכלת ליהודים"

בקהילה היהודית המונה כ-1,500 בני אדם, נמסר כי המשטרה מתנכלת זה זמן לנהגים יהודים, וכי בכיר במשטרה אף אמר לאחד מחברי הקהילה כי היהודים אינם מקבלים את היחס והטיפול הראוי למקרי התקיפה האחרונים, וכי רק לחץ בינלאומי יוכל לסייע בשינוי המצב.
1 צפייה בגלריה
נשים בקהילה היהודית בג'רבה, תוניסיה
נשים בקהילה היהודית בג'רבה, תוניסיה
נשים בקהילה היהודית בג'רבה, תוניסיה
(צילום: EPA)
הקהילה היהודית בתוניסיה, בראשות רבה של המדינה, חיים ביתאן, מרוכזת ברובע היהודי הגדול שבאי ג'רבה, המאוכלס כולו ביהודים שומרי תורה ומצוות מאז ימי בית המקדש הראשון, לפי חלק מהדעות. מדובר באחת הקהילות העתיקות בתבל מחוץ לישראל, והיא מתאפיינת בשמירה הדוקה על מסורת ישראל. מאז פרוץ המגפה נשמעו התושבים בצייתנות להוראות משרד הבריאות המקומי, כפי שגובשו על ידי ועד הקהילה בראשות הרב ביתאן.
בחודש ינואר האחרון האשים נשיא תוניסיה החדש, קייס סייד, את היהודים בפומבי באחריות לחוסר היציבות במדינה, במהלך סיור בשכונת מגורי מנהילה שבבירת תוניס. ארגונים יהודיים ובהם ועידת רבני אירופה גינו את דברי הנשיא סייד, והביעו דאגה לשלומה של הקהילה היהודית במדינה.
הרב הראשי של מוסקבה ונשיא ועידת רבני אירופה, פנחס גולדשמידט אמר כי "ועידת רבני אירופה עוקבת בדאגה רבה אחר ההתנכלויות בימים האחרונים נגד אנשי ונשי הקהילה היהודית בג׳רבה, וצופה בדאגה בחוסר המעש של המשטרה במקום. הוועידה מזכירה לממשלה בתוניס שהיא אחראית לשלומם ולביטחונם של היהודים במקום".