המנהיג הבכיר של הציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי, הורה לקיים כרגיל את הלימודים במוסדות התורה בדרום - למרות ההסלמה הביטחונית וירי הטילים והרקטות מרצועת עזה. במענה לפניית ראשי ישיבות, מנהלי בתי ספר והורים, אמר הרב כי "איפה שלומדים תורה אין חשש", אך הדגיש כי יש להישמע להנחיות ולהתמגן כראוי בהישמע אזעקת צבע אדום.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
1 צפייה בגלריה
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קניבסקי
הרב חיים קנייבסקי
בתוך כך, קורא היום (ג') הרב הראשי לישראל, דוד לאו, להפסקת האלימות – ותולה את האחריות על המנהיגות הרוחנית הערבית: "על כתפי מנהיגי הציבור הערבי מוטלת האחריות להפסקת האלימות", אמר. "נפגשתי מספר פעמים עם ראשי הדתות בישראל ושוחחתי על תפקיד המנהיגים הרוחניים למתן את האווירה בציבור, כעת זו הזדמנות שיישמע קולם".
הוא הוסיף כי "כולנו מאמינים בבורא עולם שרצונו שהשלום ישרור בעולמו. האלימות שנעשית כביכול בשם אלוקים היא חילול הקודש. מעשים אלה הם עוול כלפי הברואים בדמותו וביזוי האמונה". לדבריו, "הדבר היחיד הוא הידברות מתוך כבוד. על כתפי מנהיגים רוחניים ומנהיגי ציבור מוטלת האחריות לתרום לשלום ולהפסקת האלימות - ולקרוא לשיח של הידברות והפסקת האש".

"אל תלכו נגד אלוקים בכוח"

גם הרב שמואל אליהו, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, הטיל את האשמה על המנהיגים המוסלמים, ופרסם מכתב פומבי זועם הממוען אליהם. הרב אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, טען כי אלוהים לא מסייע בידיי מי שמחללים את קדושת הר הבית. "גם הנוצרים הבינו את זה לפני הרבה שנים. לכן הם בנו כל כך הרבה כנסיות סביב הר הבית... הם שלטו על הר הבית ואלוקים לא התגלה להם, הם בנו פה מצודות אבן מרשימות ולא שרתה עליהם שכינה. הם בנו בירושלים כנסיות ענק וה' לא עזר להם".
הוא תקף את המנהיגות המוסלמית: "מתי תבינו שאי אפשר להכריח את אלוקים? יש לכם מסגדים על הר הבית כבר מאות שנים. גם לכם ההר הקדוש הזה לא מביא ברכה. אלוקים לא מתגלה עליכם ולא צומחים מתוככם נביאים. להפך. העולם הערבי מקבל מכות גדולות... זה לא קורה במקרה. אתם מתגרים באלוקים והולכים נגדו והוא משלם לכם. הוא לא הזמין אתכם לבית שלו ואתם נכנסים בכוח ומחללים את הבית שלו במשחקי כדורגל. זורקים משם אבנים זיקוקים ובקבוקי תבערה. שוכחים שאלוקים הוא בעל הבית האמיתי של ההר הזה... כך אמר דוד המלך בספר תהילים (פרק כ"ד): 'מִי יַעֲלֶה בְהַר ה' וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ: נְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב אֲשֶׁר לֹא נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה: יִשָּׂא בְרָכָה מֵאֵת ה' וּצְדָקָה מֵאֱלֹהֵי יִשְׁעוֹ'".
הרב אליהו חתם בהבהרה מבחינתו שהיהדות לא ויתרה על חלום בית המקדש: "תקשיבו לדבר האלוקים. אל תלכו נגדו בכוח... אלוקים רוצה לבנות את הבית שלו כדי להביא לעולם אור וברכה, להביא לעולם שלום. להביא לעולם טוב ואתם מתעקשים להילחם בו. כנראה כבר הגיע הזמן ופקעה סבלנותו. קיבלתם רמז גדול, אל תתגרו באלוקים".