זה מופץ בסמסים, ווטסאפים, קבוצות פייסבוק חרדיות וכלי התקשורת של המגזר – אבל אם אתם לא שם, אולי תשמחו לדעת שמחר (שבת), ט' בכסלו, הוא "יום סגולה" – ובפרט בחצי השעה שבין 13:50-13:41. הזמן הזה, על פי הקבלה, הוא היום התשיעי (לחודש כסלו), בחודש התשיעי (כסלו הוא התשיעי למניין החודשים שמתחיל בניסן, "ראשון לחודשי השנה"), והשעה התשיעית (לפי מניין השעות הזמניות, המחולקות לפי זריחת החמה והשקיעתה).
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מה מקובל לעשות בחצי השעה הזו? בעיקר להתפלל. "ישנה סגולה שמה שתבקשו מבורא עולם, הוא יתן לכם", אומר המקובל, הרב יצחק בצרי, ומסביר כי "בספר תהילים כתוב על יום זה 'וַאֲנִי תְפִלָּתִי לְךָ ה' עֵת רָצוֹן, אֱלֹהִים בְּרָב חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ'".

"להיות פנויים עם בורא עולם"

מקור הסגולה, ככל הנראה, בספר הקבלה "ברית מנוחה" שנכתב לפני כאלף שנה. "על פי האר"י הקדוש הוא נכתב על ידי צדיק שלמד מפי אליהו הנביא", אומר הרב בצרי, "ושם כתוב כי ביום התשיעי, בחודש התשיעי ובשעה התשיעית ישנו הזמן שהכי מסוגל לישועה".

2 צפייה בגלריה
(צילום: שחר כהן)
בין היתר, נכתב בספר: "קבלה יהיה בידך שהשנה התשיעית שנה מובחרת, החודש התשיעי הוא חודש טוב מן הטובים וחודש רצון, ויום התשיעי לחודש המובחר שבכל החודש, ושנה תשיעית של יום שעה טובה ומובחרת משעות היום – והיא מוכנה מאוד להצלחה, צינור לכל השפע".
הוא מוסיף כי "מה שתתפללו ותבקשו, שבו אתם מעוניינים כל השנה, אותו תקבלו. בחצי שעה הזו חשוב להיות במקום קדוש, בכותל המערבי או בקברי צדיקים ברחבי הארץ. אם בלית ברירה אתם נמצאים במקום העבודה - אז חשוב להיות פנויים עם בורא עולם". עוד הוא ממליץ "להדליק נר לכבוד התנא הקדוש, רבי מאיר בעל הנס, להתפלל ולבקש בקשות". השנה כאמור, יוצא היום התשיעי בשבת, שאינו יום עבודה - ואת הנרות ניתן להדליק בערב שבת בלבד.
2 צפייה בגלריה
הרב יצחק בצרי המקובל
הרב יצחק בצרי המקובל
הרב יצחק בצרי
פורסם לראשונה: 12:56, 25.11.20