הרב שמואל אליהו, מהרבנים הבכירים בציונות הדתית, קורא להחרים תוצרת חקלאית ערבית מחשש למימון טרור. אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, השתתף בקמפיין ארגון "אוצר הארץ', המעודד צריכה מחקלאים יהודים בלבד כדי לפרנסם בשנת השמיטה, וטען כי הפעם גם אירועי מבצע "שומר החומות" והפרעות מצד ערביי ישראל ברחבי הארץ מהווים שיקול מכריע בעניין.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"חובתנו המוסרית היא לא לפרנס את מי שרוצה ברעתנו", אמר, והוסיף כי "מצווה לרכוש רק מחקלאים יהודים ולא מערבים". לדבריו, "אנחנו נמצאים אחרי לחימה ממושכת באויב ערבי שרוצה להשמיד אותנו, שיורה על חפים מפשע בלי אבחנה. ראינו שגם בתוך הארץ יש מי שרוצה להרוג אותנו ולא רק בעזה.
"אלפים רבים מערביי ישראל יידו אבנים כלפי ילדים ונשים רק בגלל שהם יהודים. ראינו בקבוקי תבערה מושלכים לעבר חפים מפשע ולינצ'ים מזעזעים באנשים שהלכו בבוקר לבית כנסת, לכן אנחנו צריכים לחזק את החקלאות היהודית, ולרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים ולא מערבים וממבקשי רעתינו". שיקול נוסף שציין הרב אליהו להעדפת חקלאים יהודים, הוא מצוות צדקה, שכן משבר הקורונה גרם לפגיעה בפרנסתם של רבים.
1 צפייה בגלריה
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו
(צילום: עמנואל מימון)
דברי הרב אליהו הם חלק מקמפיין ארגון "אוצר הארץ" שהוקם לפני 21 שנים במטרה לסייע לחקלאים יהודים לקראת שנת השמיטה. בין היתר, הפיץ הארגון מנשרים שעליהם נכתב "שהעגבנייה הבאה שלכם לא תממן את בלון התבערה הבא", ו"שהמלפפון הבא שלכם לא יממן את הרקטה הבאה". שנת השמיטה אמורה להתחיל בראש השנה הקרוב, עם כניסת שנת התשפ"ב.
איתן מאיר, מנכ"ל "אוצר הארץ", קרא אף הוא למדינת ישראל ולממשלת ישראל, "דווקא בתקופה הזאת של ביזוי הכבוד הלאומי", כדבריו, "שלא לקנות סחורה חקלאית מהרשות הפלסטינית ומעזה. לא יכול להיות ששורפים מכוניות, מבצעים לינצ'ים ופוגעים באנשים רק כי הם יהודים, ואחר כך מדינת ישראל תממן אותם. זה אבסורד. דווקא עכשיו יש לחזק את החקלאים הישראלים, ואוצר הארץ עושים את זה בכבוד".
בעקבות הדברים פנה ח"כ מוסי רז (מרצ) ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב "בחשד לפרסום הסתה לגזענות". מחבר הכנסת רז נמסר: "אסור לתת לגזענות להרים את הראש. דמויות בכירות בציבור פועלות במטרה להסית ולחרחר מדון בין אזרחי המדינה היהודים והערבים, ואני מצפה מרשויות אכיפת החוק לטפל בעבריינים".