3 צפייה בגלריה
מאה שנים לרבנות
מאה שנים לרבנות
מאה שנים לרבנות הראשית
(צילום: יעקב כהן)
הרבנות חוגגת יומולדת עגול: עשרות רבנים, דיינים ואישי ציבור השתתפו בישיבה חגיגית שקיימה בצהריים (ד') הרבנות הראשית לישראל, לציון 100 שנים להקמתה, באתר מנהרות הכותל המערבי. אורח הכבוד באירוע, לצד הרבנים הראשיים יצחק יוסף ודוד לאו, היה הנשיא הנבחר, יצחק (בוז'י) הרצוג, נכדו של הרב הראשי הראשון למדינת ישראל, יצחק אייזיק הלוי הרצוג.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
רגע לפני השבעת ממשלה חדשה, ועל רקע החשש בעולם הרבני כי זו תפגע ביחסים העדינים שבין הדת למדינה - הזכיר באירוע "הראשון לציון" הרב יוסף, נשיא מועצת הרבנות הראשית, את תפקידה "לשמור על מסורת התורה".
"זה הזמן להביט אל הדורות של הרבנים הראשיים שהיו במשך כל הדורות, ולומר להם: 'לא נשנה מאומה מן הדרך אשר לימדתם והנחתם אותנו כל ימיכם'", אמר הרב הראשי הספרדי. "מול כל אותם גופים שמנסים לשנות ולחולל רפורמות ברבנות, אנו חייבים להתאגד ולהיזכר במורשת המפוארת, להישבע אמונים לכל אותם הדורות ולומר 'זאת התורה לא תהיה מוחלפת'".

"להוביל את השיח בעד אהבת חינם"

מקבילו האשכנזי, הרב דוד לאו, המכהן גם כנשיא בית הדין הרבני הגדול, הוסיף: "הרב הראשי הראשון בארץ ישראל, הרב אברהם יצחק הכהן קוק, כתב כי הרבנות היא א-פוליטית. הרבנות חייבת לעמוד ולהשפיע על כלל אזרחי הארץ בכל תחומי החיים, על פי התורה הקדושה. עם אחד - רבנות אחת".
3 צפייה בגלריה
מאה שנים לרבנות
מאה שנים לרבנות
מאה שנים לרבנות
(צילום: יעקב כהן)
לדברי הרב לאו, "יכולות להיות דעות שונות, אבל מי שרואים מבט כלל-ישראלי לכלל האומה זאת הרבנות הראשית, שרואה תמונה אמיתית ולא נסחפת אחרי שום כתבה או סחף כזה או אחר, אלא רק אחרי התורה הקדושה, בנועם ובסבר פנים".
הנשיא הנבחר הרצוג, הנושא את שם סבו, הרב הראשי בעת הקמת המדינה, התייחס לאווירת הפילוג בעם, ואמר: "אנו נמצאים ערב ראש חודש תמוז, שבמהלכו נציין את יום י"ז בתמוז ואת תקופת בין המצרים הנמשכת עד לתשעה באב, יום חורבן בית המקדש שנחרב בגלל שנאת חינם".
3 צפייה בגלריה
מאה שנים לרבנות
מאה שנים לרבנות
מאה שנים לרבנות
(צילום: יעקב כהן)
"לרבנות הראשית בישראל ולמנהיגות הרוחנית שבראשה יש תפקיד קריטי", הוסיף הרצוג. "אנשי הרוח והתורה הם אלה שצריכים להוביל את השיח בעד אהבת חינם ואחדות, ודווקא בימים אלה יש להרבות בכך". לדבריו, "גם כאשר ישנם מחלוקות וויכוחים, נוקבים ככל שיהיו, אנו צריכים לזכור שעם ישראל הוא אחד ומאוחד, כפי שתורת ישראל ומסורת ישראל איחדה אותנו במשך אלפי שנים בגלות".