חגיגת פורים של הפליטים בוורשה: כ-70 פליטים ופליטות מאוקראינה חגגו השבוע יחד את חג פורים, באירוע שיזמה הסוכנות היהודית בפולין.
פליטים רבים, שלהם משפחות בישראל, מצאו את עצמם בין שתי המלחמות, זו שבין רוסיה לאוקראינה וזו שבין ישראל למחבלי חמאס ברצועת עזה. הפליטים ניסו למצוא מעט נחמה בחיבור למסורת. קירות משרדי הסוכנות היו מקושטים בדגלי ישראל וסמל הסרט הצהוב נתלה במקום, כאות הזדהות עם תקווה להחזרת החטופים. את הפליטים הגיעו לברך שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב לבנה, הרב הראשי של פולין מיכאל שודריך והרב של חב"ד שלום סטמבלר.
4 צפייה בגלריה
חוגגים את פורים בוורשה
חוגגים את פורים בוורשה
חוגגים את פורים בוורשה
"לנוכח 7 באוקטובר, השנה חג הפורים מקבל משמעות אחרת וחזקה יותר עבורנו. בחרתי להתחפש לכרזה המסמלת נשים חזקות, כמחווה לכל הגיבורות שהשתתפו ומשתתפות בהגנה על ישראל וגם מחזקות את העורף", אמרה יעל ברנובסקי, ראש הנציגות של הסוכנות היהודית בפולין.
אלה שטיקה, מפיקת קולנוע תיעודי שביקרה בישראל מספר פעמים ולה משפחה וחברים רבים בארץ, הגיעה עם בנה כדי לחגוג את פורים. היא ברחה מאימת המלחמה עם בנה הקטן ואימה, אך בעלה נשאר באוקראינה. "המלחמה באוקראינה נמשכת כבר הרבה זמן, ומ-7 באוקטובר הלב והראש שלנו גם עם ישראל. אני דואגת למשפחה ולחברים שלי בישראל, יש לי גם חברה בפולין שבנה משרת בצה"ל כך שאני כל הזמן מקשיבה לחדשות. אנחנו עם חזק ואני מאמינה שננצח".
אולגה גורלקה, מאמנת ספורט, צפוי לעלות לארץ בסיוע הסוכנות היהודית למרכז הקליטה, במסגרת התוכנית המקצועית, עוד לפני פסח. באוקראינה נשארו אביה ואחיה עם המשפחה, ובישראל יש לה משפחה מורחבת. "כשהתחילה המלחמה, זה הלחיץ אותי בהתחלה, אבל לא הניא מההחלטה לעלות לישראל, גם לא רציתי לדחות את העלייה יותר מדי. אני יודעת שצה"ל חזק ונלחם כעת, וגם דודה שלי אומרת שהחיים נמשכים כרגיל, למרות המלחמה".
4 צפייה בגלריה
חגיגת פורים של הפליטים מאוקראינה
חגיגת פורים של הפליטים מאוקראינה
חגיגת פורים של הפליטים מאוקראינה
4 צפייה בגלריה
שגריר ישראל והרבנים באירוע
שגריר ישראל והרבנים באירוע
שגריר ישראל והרבנים באירוע
שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב לבנה, אמר: "בימים אלה חשוב עוד יותר לחזק את הזהות היהודית ולהיאבק באנטישמיות. נמלטתם ממלחמה באוקראינה וגם הבית של העם היהודי, מדינת ישראל, נמצא במלחמה, ואנחנו ננצח בה. אני מברך את הסוכנות היהודית בפולין על ההזדמנות לציין את חג פורים יחד. חג שמח. עם ישראל חי ".
הרב הראשי של פולין, מיכאל שודרך, הוסיף: "ההיסטוריה של החג מוכיחה שאנחנו מנצחים רק כשאנחנו מתאחדים יחד נגד האויב. פורים שמח. עם ישראל חי!"
בחגיגת הפורים בוורשה השתתף גם צוות של ארגון נטעים, שעוסק בפעילות יהודית וישראלית ברחבי אירופה. לארגון 11 משלחות שיצאו ל-16 מדינות לחגוג את פורים.