איך נראים דייטים של דתיים לאומיים? סרטון משעשע של הדר גיברלטר, בת 25 מחיפה, מנסה לתת הצצה קטנה אל מאחורי הקלעים של דייטים במגזר, עם דגש על מקרים שקרו באמת ומשקפים שגם בעולם הדתי יש מצבים הזויים ולעיתים מתסכלים בדרך לאהבה הגדולה. הסרטון הוא פרויקט הגמר של גיברלטר במסגרת לימודים במחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה.
לדבריה, "אני באה מהחברה הדתית-לאומית וצמוד לזמן שהיינו צריכים לבחור נושא לפרויקט, הייתי בדייטים ונחשפתי לעולם הזה, ואחד הסיפורים בסרטון אפילו קרה לי במציאות. אני אוהבת להסתכל על החיים בצורה הומוריסטית ולהתמודד עם דברים בעזרת הומור, כי זה עולם מתסכל לפעמים ולא פשוט לעבור דייט אחרי דייט ולהתאכזב".
2 צפייה בגלריה
דייט על כוס קפה בפארק
דייט על כוס קפה בפארק
דייט על כוס קפה
(אנימציה: הדר גיברלטר)
מה הייתה המטרה? "המטרה בפרויקט הייתה להראות את המקרים ההזויים שקורים, ולשקף שלא רק עליי נופלים כל ההזויים. נכון שבאותו רגע זה לא נעים ולא כיף, אבל אתם לא לבד ובסופו של דבר לפעמים יש סוף טוב".
גיברלטר אומרת שאת הסיפורים בסרטון היא אספה מחברות, ממכרים וגם מאתרי וידויים באינטרנט, ואחרי סינון היא החליטה להתמקד בחלק מהם.
עד כמה השונות בתוך המגזר הדתי עצמו באה לידי ביטוי בדייטים? "זה רלוונטי מאוד. הרבה לא יודעים על הכמות של תתי-זרמים בציונות הדתית ויש שונות גדולה בין החבר'ה של גבעת שמואל ורעננה ואלה של השומרון למשל. בדייט ביניהם השונות באה מהר מאוד לידי ביטוי. הרבה פעמים, אם לא בדקת מספיק לפני הפגישה, אתה יכול לפגוש מישהו שהוא ממש לא בסגנון".
2 צפייה בגלריה
דייט של דתיים
דייט של דתיים
מתוך הסרטון
(אנימציה: הדר גיברלטר)
ואז זה אבוד, או שלפעמים מגשרים על הפער? "זה יכול להצליח, אבל זה כמובן תלוי בבן אדם, עד כמה הוא גמיש ופתוח. לפעמים זה יכול לקרות. מן הסתם השאיפה היא מישהו בסגנון שלי, אבל לפעמים גם אם מדובר בעולמות שונים זה עשוי להצליח, אפילו שזה יכול להיות מאתגר. גם בנושא של איסור נגיעה, חשוב מאוד שתהיה התאמה בציפיות כי גם שם אין אחידות בין הזרמים".