גם בקהילות היהודיות ברחבי העולם יציינו בשבוע הבא את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה ואת יום העצמאות ה-76 - בשלל טקסים ומפגני תמיכה במדינת ישראל. במסגרת יוזמה של הסוכנות היהודית, ישתתפו 87 קצינים וחיילים שלחמו במלחמה בטקסים ברחבי העולם, שם הם יספרו את הלחימה.
מיזם "שליחים במדים" הוא חלק מהתוכנית לקירוב לבבות של יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל') דורון אלמוג, ולהעמקת השותפות הקיומית בין ישראל לבין יהדות התפוצות, שבאה לביטוי חסר תקדים מאז הטבח שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ועם פרוץ מלחמת חרבות ברזל.

אלוף (מיל') אלמוג אמר: "דווקא עכשיו, בצל האנטישמיות הגואה ברחבי העולם ועל רקע גל השנאה בקמפוסים, חשוב להביא לעולם את הסיפור של הישראלים הצעירים, חיילות וחיילי צה"ל, שניצבים מאז 7 באוקטובר בחזית ההגנה על המדינה היהודית היחידה בעולם, לחבק את אחינו ואחיותינו שמעבר לים ולהביא לקהילותיהם את סיפור הגבורה והלחימה של ישראל".
החיילים והקצינים ייצאו למשלחת סובבת עולם של הסוכנות היהודית וישתתפו בטקסים בעשרות יעדים בצפון אמריקה, אירופה, אמריקה הלטינית ועוד. שם יציינו יחד עם הקהילות היהודיות את הימים הלאומיים וישתתפו בטקסי יום הזיכרון ובאירועי יום העצמאות במדינות השונות.
החיילים, שמגיעים עם סיפורם האישי במסגרת הלחימה, ייקחו חלק באירועים הקהילתיים, יספרו מזווית עיניהם את סיפורה של מדינת ישראל ואת סיפורם מתוך הלחימה ובכך יביאו את סיפורה של מדינת ישראל בשבעת החודשים האחרונים.
המשלחת שהרכיבה הסוכנות היהודית, בשיתוף עם צה"ל ומשרד הביטחון, מונה 23 לוחמות ו-64 לוחמים, חלקם בשירות מילואים וחלקם בשירות סדיר. הם משרתים בתפקידים מגוונים, כמג"דים במילואים, מפקדי פלוגות, לוחמות, מפקדות ועוד. הם לחמו בגבולות הצפוניים והדרומיים של מדינת ישראל, בעזה, בחזית הצפונית וגם השתתפו בפעילות ביהודה ושומרון.
1 צפייה בגלריה
בתמונה: יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל דורון אלמוג עם אחד ממשתתפי המיזם ״שליחים במדים״
בתמונה: יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל דורון אלמוג עם אחד ממשתתפי המיזם ״שליחים במדים״
יו״ר הסוכנות היהודית האלוף (במיל') דורון אלמוג עם אחד ממשתתפי המיזם ״שליחים במדים״
(צילום: מקסים דינשטיין עבור הסוכנות היהודית)
ליה, אחת ממשתתפות התוכנית שאיבדה ארבעה מבני משפחתה ב-7 באוקטובר בקיבוץ בארי, אמרה: "נולדתי וגדלתי בקיבוץ בארי, איבדתי את סבתא שלי בבית של פסי. על אף הקושי לא להיות בארץ ביום הזיכרון השנה, אני חושבת שזו שליחות גדולה לספר את הסיפור שלי ושל העם שלנו ולקרב אותנו לקהילה היהודית בעולם. הכוח שלנו בתור עם זה להישאר מאוחדים, זה מה שייגרום לנו לנצח".
אחד ממשתתפי התוכנית, סא"ל (מיל') ניר ששכל את בנו, בשבעה באוקטובר: "מתוך הבנה שבני לא יחזור, בחרתי לחזור לגדוד שלי ולשרת במילואים לטובת המדינה. הסיפור שאני לוקח לקהילה הוא הסיפור האישי שלי ושל הבן שלי. מה שחשוב ברגעים האלה של המלחמה זה להניח בצד את הכאב האישי, ולהסתכל על טובת המדינה שלנו, על העם שלנו ולנצח ביחד, כי להתאבל על הבן שלי אני אתאבל כל החיים".