תושבים בעיר גולייפול (חוליאפולה) בחבל זפוריז'יה שבאוקראינה, מדווחים על הרס קטסטרופלי בחלק ההיסטורי של העיר ופגיעה בבית הכנסת המקומי מרקטה רוסית. אין זו הפעם הראשונה שהמבנה ההיסטורי ניזוק במהלך המלחמה; בהפגזה הרוסית במאי 2022, נהרסו חלונות הבניין ונשבר קיר.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת שהופגז בעיר גולייפול
בית הכנסת שהופגז בעיר גולייפול
בית הכנסת שהופגז בעיר גולייפול
"בשם הקהילה היהודית באוקראינה, אני מגנה בכל תוקף את הפגיעה של הצבא הרוסי בבית הכנסת העתיק שבעיר גולייפול", אמר הרב הראשי של אוקראינה, משה אסמן. "בעולם נורמטיבי מקובל שמקומות קדושים הם מחוץ לתחום. גם את המוסכמה הזאת הרוסים שברו". הוא הוסיף כי הוא "מצפה ממנהיגי העולם לגנות את המעשה".
ח"כ זאב אלקין הגיב לאירוע בזעם: "‏טיל רוסי פגע בבית כנסת עתיק באוקראינה, במקום שבו נולד וגדל סבי ז"ל, ונרצח בזמן מלחמת האזרחים סבא רבא שלי שאני קרוי על שמו. כמה עצוב ומקומם. פגיעה במקומות הקדושים ובבתי תפילה, גם כשמדובר בלחימה, היא אירוע שצריך לגנותו בצורה ברורה – ולדרוש שלא יתרחש שוב".
בחודש מרץ האחרון ספג בניין הישיבה בעיר חרקוב פגיעה ישירה של טיל שהחריב הכול. "ספגנו הפגזות מתחילת הלחימה, והחלונות בבית כנסת ובבית הספר שלנו נשברו", סיפרה הרבנית מרים מוסקוביץ ל-ynet, "אבל זה היה כבר משהו אחר: טיל ישיר, שפגע גם בבית כנסת עתיק שקיבלנו כשהגענו למקום לפני 32 שנה".