ביוזמה של גורמים יהודיים בראשות הקומיקאית האמריקנית איימי שומר, תמונות של ניצולי שואה וסיפוריהם הוקרנו על גבי יותר מ-20 אתרים וציוני דרך בעיר ניו יורק לציון יום השואה הבינלאומי. על גשר ברוקלין, למשל, הוקרן דיוקן פניה של ד"ר עליזה ארבר בת ה-80 שמשפחתה נמלטה למסתור ביערות הולנד כדי להימלט מהנאצים.
"אני שומעת יותר מדי הדים מהעבר צצים היום. דברים הופכים למכוערים בגלוי. באירופה זה התחיל במילים, ואני שומעת כמה מאותן מילים בשימוש היום", אמרה. "אני חולקת את הסיפור שלי כי אני רוצה שהעולם יבין שמה שקרה אז לא היה בסדר – וגם מה שקורה עכשיו לא בסדר".

מאז 7 באוקטובר הפכה שומר לאחד הקולות התומכים ביותר בישראל. כמה ימים אחרי הטבח, הסטנדאפיסטית האמריקנית זוכת האמי הצטרפה במפתיע לקבוצת סטודנטים מאוניברסיטת ניו יורק שהתאספו בוושינגטון סקוור פארק להפגנת תמיכה בישראל. שומר, שלא זוהתה בתחילה על ידי המפגינים, עלתה בספונטניות לבמה, צעקה "עם ישראל חי", ועודדה את הסטודנטים להמשיך ולתמוך בישראל, תוך שהיא קוראת להם להתעלם מהתגובות ברשתות החברתיות.
איימי שומראיימי שומרצילום: EPA
הפרויקט הנוכחי, שזכה לשם Live2Tell, נוצר לנוכח "העלייה הדרמטית האחרונה באנטישמיות בארצות הברית וברחבי העולם", ובתגובה לירידה במספר הניצולים ברחבי הגלובוס. המטרה המוצהרת היא "להעלות את הנושא לתודעה ולעורר שיח על ההקבלות בין עבר להווה", נמסר מטעם המארגנים. ההחלטה ליצור הקרנות על גבי אתרים אייקונים בעיר נועדה גם כדי למנוע סיכון לוונדליזם של מודעות, בדומה לכרזות החטופים.
לצד ההקרנות, היוזמה תשתף ראיונות, תמונות וסרטונים של ניצולי שואה ברשתות החברתיות ובאתר האינטרנט הייעודי שלה. בהמשך השנה המארגנים מתכננים להשיק את הפרויקט גם בישראל.

נוסף על כך, לרגל יום השואה הבינלאומי הואר בניין האמפייר סטייט האייקוני בניו יורק בצבע צהוב. גם בניין העירייה ובנייני ממשל נוספים בעיר ובמדינה הוארו בצבע שמסמל את הטלאי הצהוב.