השחקנית ההוליוודית, דיאן ניל, פותחת פרק חדש בחייה ועולה לישראל. ניל, הידועה בעיקר בתפקידה כקייסי נובאק בסדרה "חוק וסדר: מדור מיוחד", הגיעה לישראל לאחרונה והיא מתגוררת בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
Actress Diane Neal seen with her new Israeli ID card in Tel Aviv
Actress Diane Neal seen with her new Israeli ID card in Tel Aviv
דיאן ניל מגיעה לישראל. הפסקה מעולם המשחק
(צילום: רבקה זוירן, נפש בנפש)
לעת עתה, היא לקחה הפסקה מחיי המשחק ומתרכזת בלמידה על ישראל ובמשימה להכיר את החיים בארץ: "אני חדשה כאן ולא מתיימרת לדעת הכול, אבל אני רוצה ללמוד עוד על החיים כאן ולהיות שגרירה של 'מה זה ישראל'. אני רוצה לעשות כל שביכולתי כדי לעזור גם לאחרים שרוצים לעלות לישראל", אמרה והוסיפה כי היא מעוניינת לחקור את עולם הפילנתרופיה וההסברה הממשלתית בישראל, שכן יש לה ניסיון בשני התחומים.

פרידה מריצ'רד בלזר

ניל, שלא הבליטה את יהדותה לאורך השנים, חשפה אותה בפומבי בטור שכתבה לזכרו של שחקן יהודי אחר שנפטר לאחרונה, ריצ'רד בלזר, שכיכב לצידה בסדרה. בטור שפרסמה ב"ג'רולזם פוסט" כתבה כי "הוא היה חכם, עמוק ומתחשב. עבורי, הוא היה יהודי חם בן 60, שגונן על צעירה יהודית נאיבית. כשהגעתי לתוכנית, באמצע שנות ה-20 שלי, הייתי לחוצה מאוד. דלת חדר ההלבשה נפתחה והוא עמד שם מולי. הוא בירך אותי: 'ברוכה הבאה'. לפני שהספקתי להגיד משהו הוא הסביר: 'תמיד ידעתי שאת אחת מבני עמי'".
2 צפייה בגלריה
דיאן ניל בחוק וסדר
דיאן ניל בחוק וסדר
דיאן ניל ב"חוק וסדר". שיחקה מספר עונות בסדרה המצליחה
(צילום: מתוך אתר הסדרה)
בריאיון לערוץ i24news היא אמרה שגדלה במשפחה עם שורשים יהודיים מצד אימה, כאשר סבה וסבתה היו ניצולי שואה ממוצא הונגרי. היא הוסיפה כי היא מודאגת מהאנטישמיות בארצות הברית וכי למרות שקיבלה גם תגובות קשות ברשתות החברתיות לגבי המעבר לישראל, היא עדיין הייתה נחושה להשלים את המהלך.
ניל הגיעה לארץ בעזרת ארגון נפש בנפש, בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית לישראל, קרן קיימת לישראל ו-JNF ארה"ב.
ארגון נפש בנפש הוקם ב-2002 ומטרתו היא לסייע בעלייה מצפון אמריקה. מאז הקמתו עלו לארץ 75 אלף עולים אמריקנים וקנדים, כאשר המטרה היא לא רק עלייה אלא גם התבססות והישארות בארץ של העולים.