נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר התפוצות והמאבק באנטישמיות, עמיחי שיקלי, העניקו הערב (יום ג') אות הוקרה מיוחד לדאגלס מארי, העיתונאי והסופר הבריטי, על תרומתו ההסברתית למען ישראל מאז מתקפת הטרור של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. האות הוענק באירוע בבית הנשיא, שבו נכחו כ-150 אנשי הסברה מובילים, חוקרים ואנשי ממשל.
"לאנשים שאוהבים את המוות כל כך אין סיכוי לנצח מול אוהבי החיים", אמר מארי. "אני מרגיש גאה בצורה יוצאת דופן לומר שזה כבוד עצום עבורי לעמוד לצד מדינת ישראל, לעמוד לצידכם, ואני מקווה שאני יכול לומר: לעמוד לצידנו".
1 צפייה בגלריה
דאגלס מאריי מקבל את האות מהנשיא הרצוג ומהשר שיקלי
דאגלס מאריי מקבל את האות מהנשיא הרצוג ומהשר שיקלי
דאגלס מארי מקבל את האות מהנשיא הרצוג ומהשר שיקלי
(צילום: משה מזרחי)
מאז פרוץ המלחמה הגיע מארי לארץ פעמים רבות, ובמסגרת ביקוריו סייר ביישובי העוטף וברחבי המדינה כולה. הוא כתב עשרות מאמרים, טורי דעה ופוסטים ברשתות החברתיות, צילם כתבות רחבות בעד מדינת ישראל ועמד לצידה באינספור ראיונות לעיתונות העולמית.
הנשיא הרצוג אמר: "מאז 7 באוקטובר, האנטישמיות גברה ברחבי העולם, ופרץ השנאה כלפי היהודים חשף את השקר שלפיו יש הבדל מעשי בין אנטי-ציונות ארסית לאנטישמיות ארסית. אבל אנחנו, העם היהודי – וידידינו ברחבי העולם – לא שתקנו. כבר שישה חודשים שדאגלס מארי נמצא בחזית ומשמיע קול רהוט, מושכל ומשכנע בהגנה על ישראל, ובהגנה על האמת והערכים המשותפים לכולנו, ועל כך נכון וראוי להודות".

"דאגלס הוא מנהיג הדובר את האמת ללא חת בתוך סימפוניה של שקרים, מגדלור של אור בזמנים של חושך גדול", אמר השר שיקלי. "הוא הבין מיד שהמלחמה שבה אנו עסוקים אינה קשורה לעתיד עזה, ושהיא גם לא מוגבלת לעתיד מדינת ישראל או המזרח התיכון. הוא הבין שזהו קרב קיומי על עתיד המערב, עתיד האנושות. הבנה זו לא נולדה מאינטואיציה בלבד, אלא משנים של לימוד מדוקדק וחקירה מעמיקה. אשרינו שיש לנו אינטלקטואלים כמו דאגלס מארי, העומדים לצד מדינת ישראל במאבק הזה, מאבק שדורש יותר מכול – אמונה".
מארי, עורך בעיתון השמרני The Spectator, התפרסם בעבר בשל הביקורת שלו על אסלאם ועל הגירה, ופרסם מספר ספרי עיון ופרשנות בנושאים הללו ועוד. לטענת מבקריו מדובר באיש ימין קיצוני, בעל דעות אסלאמופוביות, אולם אוהדיו רואים בו כאביר חופש הביטוי. הוא נחשב לדמות מקובלת, הגם שמעוררת במחלוקת, בחוגים האקדמיים בבריטניה. לפני מספר שנים טען הפילוסוף היהודי-צרפתי ברנאר-אנרי לוי: "אם אתה מסכים עימו או לא, דאגלס מארי הוא מהאינטלקטואלים הציבוריים הבולטים ביותר כרגע".