ה-FBI עצר את כריסטופר סטיבן בראון (37), תושב העיר אמרילו שבמדינת טקסס, בחשד שאיים לרצוח שלושה רבנים בכירים של חב"ד בניו יורק ואת בני משפחותיהם – כך מסר משרד התובע הפדרלי בצפון טקסס בסוף השבוע. גם בת הזוג של בראון, רבקה ג'ונס (28), נעצרה, לאחר שתקפה את הסוכנים הפדרליים שהגיעו לעצור את בן זוגה ואיימה עליהם באקדח. בראון עצמו התנגד למעצר ותקף גם הוא את אנשי אכיפת החוק.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מכתב האישום עולה כי ב-2 בדצמבר פנה בראון למטה חסידות חב"ד באמצעות אתר האינטרנט של הארגון, וכתב שהוא רוצה "לרצוח את כל היהודים". הוא הוסיף קישור לסרטון יוטיוב שבו איים "להוציא להורג" את בכירי הארגון.
קראו עוד בערוץ היהדות:
1 צפייה בגלריה
העצורים, רבקה ג'ונס וכריסטופר סטיבן בראון
העצורים, רבקה ג'ונס וכריסטופר סטיבן בראון
העצורים, רבקה ג'ונס וכריסטופר סטיבן בראון
(צילום: FBI)
יומיים לאחר מכן, בראון התקשר למטה חב"ד בניו יורק והשאיר שתי הודעות בתא קולי, שבהן אמר שהוא מתכוון "לתלוש את העיניים והלשונות של כל רב שאמצא, ולפוצץ את הראש של הרבנים".
בעקבות האיומים פשטו סוכני הבולשת הפדרלית של ארצות הברית על ביתו של בראון והוא הובא למעצר. לפי הדיווח, הוא מואשם באיומים ברצח. אם יורשע, הוא עשוי להישלח לחמש שנות מאסר. "האמירות האנטישמיות של מר בראון מזעזעות ומנוגדות לחוק", הצהיר התובע הפדרלי הראשי, פריראק שאה, "הנאשם איים במפורש לפגוע ברבנים, כמו גם באזרחים מן השורה ואנשי אכיפת החוק. איומים אלה הם עבירה על החוק לכל דבר, וביחד עם רשויות החוק המקומיות נמשיך לפעול נגד מי שעומד מאחוריהם".