ילדים יתומים מאודסה, מאותו מוסד שבו גדלו החתן והכלה, לצד רבים מהקהילה היהודית בברלין, השתתפו אמש (יום ג') בחתונה יהודית מרגשת במיוחד: גבריאל גריגוייב ואלישבע חיה (ליזה) קוטצ'נקו, פליטי המלחמה באוקראינה, נישאו כדת משה וישראל.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
2 צפייה בגלריה
החתן והכלה המאושרים
החתן והכלה המאושרים
החתן והכלה המאושרים
(צילום: באדיבות הקהילה היהודית בברלין)
גבריאל ואלישבע נמלטו לפני מספר חודשים מאזורי ההפגזות עם ילדי הפנימיות באודסה, זמן קצר אחרי הפלישה הרוסית ופרוץ המלחמה. בבירת גרמניה הם שוכנו בקמפוס היהודי, שם מארח אותם רבה של ברלין ושליח חב"ד, הרב יהודה טייכטל, שדאג עם הרב אברהם וולף לקליטת כלל הילדים והצוות החינוכי מבית הילדים. החתן והכלה עצמם גדלו בפנימיות "משפחה" שהקים רבה של אודסה ושליח חב"ד, הרב וולף.
קראו עוד בערוץ היהדות:
בחופה המרגשת נכחו ילדים יתומים מאודסה, לצד צוות ההדרכה שלהם, רבנים מגרמניה ושליחי חב"ד, וקהל יהודי גדול של תושבי העיר. הרב טייכטל, שערך את החופה והקידושין, סיפר: "כולנו התרגשנו לעמוד עם גבריאל ואלישבע ביום המרגש בחייהם. למרות המלחמה הקשה והכאב הגדול, החיים היהודיים של הפליטים נמשכים. מעגל החיים היהודי נשמר. החופה הזו, כדת משה וישראל, היא סוד הנצח של העם היהודי ששומר על מורשתו".
2 צפייה בגלריה
החופה בברלין
החופה בברלין
החופה בברלין, שאותה ערך הרב יהודה טייכטל
(צילום: באדיבות הקהילה היהודית בברלין)
אורח הכבוד בחתונה היה יו"ר מערך פעילות שלוחי חב"ד בעולם, הרב יהודה קרינסקי, שהגיע במיוחד מניו-יורק כדי להשתתף בחופת הזוג שמתחיל את חייו מחדש בברלין. עם סיום החופה התיישבו האורחים לסעודת מצווה חגיגית ומפוארת.
הרב אברהם וולף אמר כי הוא מרגיש כמו אבא שמחתן ביום אחד את בנו ובתו. "גבריאל ואלישבע גדלו וחונכו אצלנו שנים רבות. היום הם רוקדים עם 120 אחים ואחיות שלהם, שאנחנו מצליחים להעלות חיוך של שמחה על פניהם, בזמן שלכל אחד מהם יש מכרים ובני משפחה מדרגה כזו או אחרת שנשארו באוקראינה במצב של סכנת חיים", לדבריו. "אנו מתפללים לסיום מהיר של המלחמה, כדי שנוכל לחזור לחיים נורמליים ומסודרים לילדים ולשאר מאות הפליטים שנמצאים איתנו בברלין".