מורה למתמטיקה בבית ספר יוקרתי באיזור ונטו בצפון איטליה הושעתה לאחר שכתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "לכו לעזאזל, היטלר צדק בקשר אליכם היהודים". המורה, חנאן חמוד, שמועסקת בבית הספר "H-FARM" במחוז טרוויזו, העלתה פוסט לחשבון האינסטגרם שלה כתגובה למה שנעשה בעזה. היא עצמה, ילידת לבנון, טענה שיש לה חברים ומכרים שמתגוררים בפלסטין.
חמוד מחקה את הפוסט הפוגעני זמן מה לאחר שפרסמה אותו, אך תלמידים שלה הספיקו לצלם מסך והראו את הפוסט להורים, שמיהרו להתלונן בפני הנהלת בית הספר.
1 צפייה בגלריה
המורה באיטליה ששיבחה את היטלר
המורה באיטליה ששיבחה את היטלר
המורה באיטליה ששיבחה את היטלר, חנאן חמוד
שר החינוך של איטליה, ג'וזפה ולדיטרה, גינה בחריפות את ההתבטאות ואמר ש"שנאה גזענית ואפליה מכל הסוגים אינם מתיישבים עם עקרונות בית הספר". רק בעקבות התערבותו של שר החינוך, הנהלת בית הספר השעתה את המורה והודיעה שתנקוט את כל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח את רווחת קהילת בית הספר.
חמוד הופיעה יחד עם המנהל בפני ילדי בית הספר והתנצלה על הדברים שכתבה. היא אמרה שזאת הייתה טעות גדולה ושכתבה את הדברים ברגע של ייאוש ופחד על החברים והמשפחה שלה בפלסטין שקרובים למלחמה. מנהל בית הספר אמר כי "דיבור שמסית לשנאה או שמזלזל בסבל של יחידים או קבוצות אינו מקובל בשום פנים ואופן".
הורים לתלמידים בבית הספר מזועזעים מהמקרה וחלקם דורשים את פיטוריה של המורה. ישראלית שגרה באיזור וביקשה להישאר בעילום שם אמרה: "לא מתקבל על הדעת שמורה, מי שמצופה ממנה להיות אחראית על חינוך הילדים שלנו, תתנהל בבורות ואימפולסיביות כזאת ותרשה לעצמה להתנסח בגזענות בסדר גודל כזה. לא מתקבל על הדעת בשום אופן שיורשה למורה כזאת להמשיך ללמד בבית הספר ולו יום נוסף, שכן היא מהווה סיכון לדור העתיד ומהווה סיכון לילדים תמימים בגיל ההתפתחות שבו הם מושפעים מדמויות בעמדה משמעותית בחייהם. היום זה יהודים, מחר זה ערבים, מחרתיים זה נשים או גברים".
שגרירות ישראל באיטליה מסרה בתגובה: "בית הספר פרסם שהשעה את המורה שהתנצלה, עד שינקוט את כל הצעדים הדרושים. בנוסף, בית הספר ישיק תןכנית בנושא צדק מאחה (restorative justice) כהזדמנות לחשיבה וצמיחה לתלמידים. השר אמר שמשרדו ישים על השולחן את כל הצעדים הדרושים כדי להיאבק באירועים מסוג זה. קונסול הכבוד של ישראל במחוזות הצפוניים של איטליה, מרקו קראי, פנה להנהלת בית הספר שהגיבה מיד שהנושא בטיפול. בית הספר גינה את המקרה וציין כי זה אינו מוצדק ולא מקובל בשום נסיבות".