הכול התחיל בפוסט בפייסבוק. "את השם שלך אני לא יודע וכנראה שאתה לא זוכר אותי, אבל התמונה שלך הולכת איתי כבר שנים, ואתה בעצם הסיבה שאני חייל בצה"ל", כתב אלכס אקשטיין, לוחם בנח"ל. אקשטיין היה בן 12 כשהגיע מלונדון לביקור בארץ עם משפחתו החרדית מחסידות בעלז, כשראה חייל צה"ל וביקש להצטלם איתו.
2 צפייה בגלריה
חייל, חרדי לשעבר, שפרסם תמונה שלו כילד עם חייל- ומודה על ששימש לו השראה לעזוב את הדת ולהתגייס לצהל.
חייל, חרדי לשעבר, שפרסם תמונה שלו כילד עם חייל- ומודה על ששימש לו השראה לעזוב את הדת ולהתגייס לצהל.
"החיבוק שהוא נתן לי עכשיו זה בדיוק כמו החיבוק שקיבלתי ממנו כשהייתי ילד". אלכס ודורון
(צילום: הרצל יוסף)
"פגשתי אותך בכותל כשהגעתי לביקור בישראל. זו הפעם הראשונה בחיים שלי שראיתי חייל. ביקשתי להצטלם איתך ואתה הסכמת. את התמונה ההיא שמרתי איתי שנים. היא ליוותה אותי כשחזרתי בשאלה, כשעשיתי עלייה לבדי וכשהחלטתי להתגייס. האמת שעד היום אני מסתובב איתה בכיס של מדי הא' שלי", כתב בפוסט שעלה בדף הפייסבוק של צה"ל.
את הפוסט פרסם אקשטיין, שיצא בשאלה, עלה לישראל והתגייס להיות לוחם בנח"ל, במטרה לפגוש שוב את החייל רק כדי לומר לו תודה. גולשים רבים התרגשו והתנדבו לסייע לו למצוא את החייל העלום. אתמול זה סוף-סוף קרה והשניים נפגשו בבאר שבע, מחוץ לאחת הישיבות בעיר.
דורון כחלון בן ה-26 הוא החייל שבתמונה. צעיר חרדי מבאר שבע, שחזר בתשובה וכיום הוא אברך בכולל. אקשטיין החרדי הפך לחייל וכחלון החייל הוא כיום חרדי – והבחירה של שניהם קשורה האחד בשני. "כשאלכס ביקש ממני להצטלם אז, התרגשתי", מספר כחלון. "הייתי חייל בתחילה של תשובה וכשראיתי אותו כזה מתוק, עם הפאות והכיפה, חשבתי לי שכזה ילד אני רוצה".
2 צפייה בגלריה
התמונה המדוברת
התמונה המדוברת
"כשאלכס ביקש להצטלם איתי, התרגשתי". התמונה, מלפני שמונה שנים
אקשטיין, חייל בודד, עלה לפני ארבע שנים לישראל, ובעוד כחודשיים יסיים מסלול בחטיבת הנח"ל. את תהליך היציאה בשאלה הוא החל בארץ. כשהוא רואה שכחלון יוצא מישיבה, אברך גם במראה, הוא מופתע: "אבל זה לא משנה כלום. אני מבין אותו ומקבל כל דרך". כחלון הופתע לא פחות לראות שהילד החרדי כבר לא חובש כיפה ובחר להיות לוחם בצה"ל. "הוא שומר על המדינה וזאת זכות גדולה. מרגש מאוד לראות אותו ככה".
את התמונה יש אמנם רק לאקשטיין, אבל לדברי כחלון, "היא אצלי בראש תמיד והיא מלווה אותי במהלך התשובה". הוא לא שיער עד כמה הרגע הזה יהיה משמעותי גם לילד שפגש. "מרגש מאוד לפגוש את דורון", אמר אקשטיין אחרי שהשניים התחבקו, שמונה שנים לאחר שנפגשו לראשונה. "זו זכות לפגוש את מי שהיה חלק מהכול, מהתהליך שלי, והחיבוק שהוא נתן לי עכשיו זה בדיוק כמו החיבוק שקיבלתי ממנו כשהייתי ילד".