משלחת מיוחדת המריאה היום (ב') לניו יורק במטרה לחפש חיזוק רוחני אבל גם להיפגש עם חברי קונגרס אמריקנים ולייצר לחץ בינלאומי לשחרור החטופים. במשלחת שאורגנה על ידי צעירי חב"ד חברים 250 נציגים של משפחות החטופים, והם יקימו יחד תפילה המונית באוהל חב"ד בקווינס, בציון קברו של הרבי מלובביץ'. את התפילה יוביל הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד, המוביל את המשלחת כולה.
4 צפייה בגלריה
הרב אהרונוב מעניק תפילין לחייל
הרב אהרונוב מעניק תפילין לחייל
הרב אהרונוב מעניק תפילין לחייל
(צילום: אברהם קטנוב)
לדבריו, "את החטופים אנחנו לא יכולים להחזיר הביתה ולבני משפחותיהם, אבל אנחנו כן יכולים לעשות כל שביכולתנו כדי להשתמש בכלים הרוחניים שברשות כל יהודי באשר הוא: תפילה,אמונה וביטחון". על היוזמה הוא אמר כי "לפני כשבועים התקיים מפגש של שלוחי חב"ד עם משפחת החטופים, ושם אמרה אחת האימהות שבתה חטופה ש'כשיש בעיה בעולם אנחנו יודעים מי הכתובת'. אנחנו פשוט נענינו לקריאה והרמנו את הכפפה בדרכים שלנו".
על פי התוכנית המסתמנת, מלבד התפילה בציון של הרבי, תגיע המשלחת גם לוושינגטון לעצרת המונים בדרישה לשחרור החטופים, ונציגי המשפחות גם ייפגשו עם בכירים בקונגרס האמריקני.
4 צפייה בגלריה
הקרובים של אליה טולדנו החטוף
הקרובים של אליה טולדנו החטוף
הקרובים של אליה טולדנו החטוף
(צילום: נצחיה יעקב)

"יוצאת למסע בלב כבד מאוד"

לימור בורג מתל אביב, אמורה הייתה להיות יחד עם חבריה במסיבת נובה ליד רעים וברגע האחרון שינתה את התוכנית ונסעה עם המשפחה לחגוג את שמחת תורה באמירויות. לחבריה לא היה את המזל שלה, ואחת מהחבורה נרצחה בשטח המסיבה, חבר אחר נחטף ועוד כמה נפצעו. "אני יוצאת בלב מאוד כבד. היססתי עד הרגע האחרון אם לאשר הגעה וגם עכשיו אני לא שלמה עם ההחלטה. אני מלווה חברה טובה שבן זוגה נחטף לעזה. כל האירוע הזה קשה מאוד. קשה לעכל. קשה לקלוט. מי בכלל יכול לקלוט טרגדיה כזו?"
4 צפייה בגלריה
בני משפחתו של אוריאל ברוך
בני משפחתו של אוריאל ברוך
רועי וריקי, בני משפחתו של החטוף אוריאל ברוך
(צילום: נצחיה יעקב)
רועי, אחיו של החטוף אוריאל ברוך, בן ה-35 מירושלים, קורא בטיסה עם אשתו ריקי תהילים בלי הפסקה. "חוסר הוודאות גדול. לא יודעים במה להיאחז או מה לתפוס, חוץ מלקוות. יש משהו מנחם בידיעה שהוא חטוף כי זה משאיר סיכוי שעוד נזכה לראותו בחיים. מה שחווינו שלושה שבועות לפני כן זה מחשבות נוראיות. ואני עדיין מאמינה שהוא יופיע ויאמר: מה עשיתם לי פדיחות עם כל הפרסומים האלה?"
רועי מוסיף בנוגע לאחיו, שהיה במסיבת הטבע, כי הוא אב לשני ילדים: "ראו אותו בסרטון של חמאס כשהוא שוכב על הקרקע ליד צומת מפלסים וחבר שלו לא רחוק ממנו שכב למוות. ראו בצילומים שהוא ירוי למוות. לגבי אחי, לא היה ברור מה מצבו. ניסינו לדעת בכל דרך מה קורה. בשלב הבא ראינו סרטון של צה"ל כשאחי כבר לא ליד הרכב. זהו. בהמשך הצבא אמר שסיכוי גבוה שהוא חטוף. אבל הצבא לא נותן פרטים ולא מסביר לנו איך הגיע המידע".
4 צפייה בגלריה
אוריאל ברוך, חטוף על ידי חמאס
אוריאל ברוך, חטוף על ידי חמאס
אוריאל ברוך. נחטף בידי חמאס
(צילום: באדיבות המשפחה)
ריקי, גיסתו של אוריאל, אומרת כי "אנחנו יוצאים למסע הזה כדי להגיע לכמה שיותר צדיקים ומקומות שאפשר להתפלל ולזעוק בהם את זעקת כל החטופים. אנחנו מאמינים שבעזרת החיילים שלנו נצליח לעבור את המציאות הלא-הגיונית שאנחנו חווים כעת. מאז שנודע לנו שהוא חטוף הפנינו את כל המאמצים שהשקענו בחיפוש אחריו, תפילות המוניות ומרוכזות, עצרות, הפרשות חלה, קברי צדיקים וצדיקות, כדי שהשם שלו – אוריאל ברוך בן נעמי – והשמות של כל החטופים יהיו במקום של קדושה. שזה יעשה רעש גדול בשמיים".
לדבריה, "אנשים שאת לא מצפה מהם בכלל, שהדת הייתה רחוקה מהם, מגלים שהיא המפלט עבורם בימים קשים אלו. זו התפילה והזעקה של היחד. אנשים שמעולם לא פתחו ספר תהילים קוראים עכשיו חוברות על גבי חוברות, זה הדבר היחיד שממלא ומרגיע את הנפש. חוץ מזה, מה אנחנו עוד יכולים לעשות בתקופה הזו? מתפללים ומקווים לטוב".