בשיתוף עמותת סולמות
ציפי שביט, מולי שולמן, אפרת ארנון, יונתן גוטליב ויובל וין הם משפחת עדן - משפחה חילונית טיפוסית, שיוצאת בעקבות פרשת השבוע למסע קרוואנים פרוע, מצחיק ומרגש ברחבי ישראל. מידי שבוע תוכלו לפגוש אותם רק כאן, ב-ynet, בסדרת הסיטקום "להתחיל מבראשית" (בבימויו של יריב הורוביץ). צפו בפרק ה-39 - פרשת חוקת בראש הכתבה.
בני המשפחה נעים בתוך הסיפור הקומי, המתרחש בימינו - לפרשת השבוע, על הסוגיות, השאלות והתובנות העולות מהקריאה בה. הסדרה נולדה במטרה להנגיש לכל ישראלי את הספרות היהודית הקנונית והעתיקה, ולהפוך את העיון בפרשת השבוע לחלק בלתי נפרד מהזהות היהודית והישראלית המשותפת לכולנו.

פרשת חוקת

למשה רבנו הייתה המון סבלנות כלפי עם ישראל, אך פעם אחת התלונות שלהם הצליחו להוציא אותו משלוותו. בפרשת חוקת, העם מתקהל סביב משה ואהרון ומתלוננים על חוסר מים ועל כך שמשה ואהרון הביאו אותם למדבר, למקום שומם שבלתי אפשרי לחיות בו. המתקפה של העם קשה עד כדי כך שמשה ואהרון "בורחים" אל אוהל מועד.
ה' נותן להם פתרון - להוציא מים מן הסלע בעזרת דיבור. אך משה איננו מדבר אל הסלע אלא מכה בו. אמנם יוצאים מים מן הסלע, והעם מקבל את מבוקשו, אך העובדה שמשה נתן לעם את מבוקשם בכעס ולא בנחת, נזקפת לחובתו, והוא משלם על כך מחיר כבד - מנהיגותו תסתיים במדבר, ומישהו אחר יחליף אותו וינהיג את העם בכניסה לארץ ישראל.
1 צפייה בגלריה
צפו בפרק ה-38 של הסדרה - פרשת חוקת
צפו בפרק ה-38 של הסדרה - פרשת חוקת
צפו בפרק ה-38 של הסדרה - פרשת חוקת
(צילום: בנימין חירם ואלי זינגר)
נסים לומד מסיפור זה שמנהיג צריך להיות קשוב לצרכי הציבור, ולהתנהג באורך רוח ובסבלנות גם בשעות קשות, גם כשמעבירים עליו ביקורת, ואפילו כשמתקיפים אותו.

ממש לא לדתיים בלבד

החיבור לתרבות ולערכים יהודיים שמלווים את חיינו אלפי שנים, הוא כבר מזמן לא רק נחלתם של אלה המגדירים עצמם דתיים או שומרי מצוות. המסורת והסיפורים הקנוניים היהודיים הם גם נחלתם של מי שמגדירים עצמם חילונים, וגם הם עשויים למצוא בהם תשובות והשראה.
פרשת השבוע היא מחזור של 54 פרשות מחמשת חומשי התורה, הנקראים לכל אורך השנה. כל פרשה נקראת במלואה מידי שבת, ובכל אחת מהפרשות ניתן למצוא מסר ייחודי שיכול ללמד אותנו רבות, לא רק על המסורת והדי-אן-איי היהודי, אלא גם על חיינו כיום במאה ה-21.

קרדיטים:

יוצרת: שירה פלברט, בימאי: יריב הורוביץ, עריכה: מיכל פארן, צילום: בנימין חירם ואלי זינגר, תסריט: עמית פארן ואורי נמליך, מפיק: צבי יהודה הרלינג
בשיתוף עמותת סולמות