את הברכה הזו אי-אפשר להפסיק: לעיני עשרות חברים, תלמידים ובני משפחה נרגשים עלה הנער דוד חי כלפה לתורה, והצליח בסיוע אייפד והרב לברך את הברכה הנהוגה בעלייה לתורה. אף עין לא נותרה יבשה בבית הכנסת של כפר הנוער כדורי בגליל התחתון.
"דוד חי נמצא על הספקטרום האוטיסטי ברמת תפקוד בינוני-נמוך, ולמד והתחנך בבית הספר רוטמן גוונים בקריית שמונה. דוד חי לא מדבר ולא מתקשר, לעיתים הוא מסוגל להוציא מילה מהפה, כמו פיצה. התקשורת המועטה שיש איתו נעשית באמצעות כרטיסיות ובאמצעות האייפד", תיאר האב ראובן כלפה.

"בקריית שמונה הייתה לדוד חי שגרה טובה ומוכרת, הוא היה מוקף באהבה של כל המשפחה והיה לו סדר יום קבוע, ואז פרצה המלחמה ונאלצנו לעזוב את העיר", סיפרה האם, אירנה כלפה. "עברנו לגור במושבה מגדל שליד הכינרת, חיפשנו מסגרת מתאימה לדוד חי והצוות המעולה של ארגון 'אלומות אור' מצא לו מסגרת מתאימה בבית הספר רוטמן בכדורי. שמחתי מאוד. השבועיים שבהם הוא היה בבית, בין בתי הספר, היו ממש גיהינום עבורו ועבורנו".
לדברי ראובן, "חגגנו לו יום הולדת לפי התאריך הלועזי לפני מספר שבועות במגדל, הבאנו אותו לכיתה בבוקר, ואז סיפרנו שחגגנו לו יום הולדת 13 ועלה הרעיון לחגוג לו בר מצווה עם עלייה לתורה. מבחינתי זו הייתה פנטזיה ממש רחוקה, זה חלום שלי שדוד חי יעלה לתורה כמו כל ילד יהודי. הצמידו לדוד חי שני מורים, שלימדו אותו ללחוץ על הכפתור הנכון באייפד כדי שיוקראו מילות הברכה על ידי המכשיר".
2 צפייה בגלריה
דוד חי עם הוריו, ראובן ואירנה. "כשהמלחמה פרצה נאלצנו לעזוב את קריית שמונה"
דוד חי עם הוריו, ראובן ואירנה. "כשהמלחמה פרצה נאלצנו לעזוב את קריית שמונה"
דוד חי עם הוריו, ראובן ואירנה. "כשהמלחמה פרצה נאלצנו לעזוב את קריית שמונה"
2 צפייה בגלריה
דוד חי כלפה עולה לתורה בעזרת אייפד
דוד חי כלפה עולה לתורה בעזרת אייפד
דוד חי כלפה עולה לתורה בסיוע אייפד. "זה היה הדבר הכי מרגש בעולם"
כל בית הספר לבש חג, ועשרות תלמידים ואנשי צוות ליוו את דוד חי לבית הכנסת עם תזמורת, נגנים ושופרות. "בתום התהלוכה דוד חי עלה לתורה, ובסיוע האייפד המחשב הקריא את כל מילות הברכה של העלייה לתורה. זה היה הדבר הכי מרגש בעולם. לא האמנתי שזה יקרה, לא תכננתי וזה אפילו לא עלה כמחשבה בראש, בעיקר כשאנחנו מפונים מהבית שלנו. אין לי מספיק מילים כדי להודות להם, אני לא יודע מתי אעבור עוד ריגוש כזה", סיכם כלפה.
זיו מגור והלל הילמן, מהנהלת "אלומות אור", סיפרו: "אנו מפעילים תשעה בתי ספר למצוינות בחינוך המיוחד ברחבי המדינה, ושמחנו להצטרף ליוזמת בית הספר גוונים מקריית שמונה ובית הספר רוטמן כדורי. שני מורים שלנו ליוו את דוד חי בשבועות האחרונים ולימדו אותו להקריא בעזרת האייפד את הברכות של העלייה לתורה. כולנו גאים במאמץ הענק של דוד ושל צוות המורים להגשים את חלומו ולעלות לתורה בטקס מרגש עד דמעות. בסיום העלייה לתורה הענקנו לדוד אורגן חשמלי כמתנה מאלומות אור".