תדהמה בקהילה היהודית בסן דייגו שבקליפורניה בעקבות הירצחו של ד"ר בנימין חרוני, רופא שיניים יהודי אורתודוקסי, על ידי גבר מוסלמי ביום חמישי. בקהילה היהודית בעיר דרשו בסוף השבוע מהמשטרה לחקור את הרצח כפשע שנאה, מפני שיש סימני שאלה גדולים כיצד מטופל מוסלמי מגיע לקליניקה ורוצח ללא סיבה את רופא השיניים היהודי שלו.
2 צפייה בגלריה
הרוצח מוחמד עבדולכרים  והנרצח בנימין חרוני
הרוצח מוחמד עבדולכרים  והנרצח בנימין חרוני
מימין ד"ר בנימין חרוני, משמאל הרוצח מוחמד עבדולכרים
מוחמד עבדולכרים בן 29 נעצר בידי המשטרה המקומית, לאחר שרצח ביריות אקדח את ד"ר חרוני (28) ופצע עוד שני אנשים בקליניקה של רופא השיניים באל קאג'ון. הפצועים הם פקידת הקבלה יראלי קראולי בת ה-28 ועוד גבר בן 40.
לפי חקירת המשטרה, עבדולכרים, שמוגדר כמטופל ממורמר לשעבר, הגיע לקליניקה ופתח באש לעבר רופא השיניים והנוכחים בקליניקה. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום. כוחות הצלה שהוזעקו למקום ביצעו החייאה ברופא השיניים, שנורה בפלג גופו העליון, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו. שני הפצועים פונו לבית חולים במצב קשה, אך יציב.
לאחר הרצח – עבדולכרים נמלט מהמקום בטנדר ששכר לפני הירי. בתום מרדף של כמה שעות הוא נעצר, לאחר שאזרח שזיהה אותו התקשר למשטרה. החקירה העלתה שהרוצח רכש את האקדח שבועיים לפני הירי.
2 צפייה בגלריה
חשד מטופל מוסלמי רצח רופא שיניים יהודי בלוס אנג'לס
חשד מטופל מוסלמי רצח רופא שיניים יהודי בלוס אנג'לס
המכונית שבה נמלט הרוצח
הליגה נגד השמצה בסן דייגו הודיעה שהיא נמצאת בקשר עם רשויות אכיפת החוק, מכיוון שהנרצח היה חבר בקהילה היהודית, אך אמרה שאין אינדיקציות לכך שהירי היה קשור לפשע שנאה. בהצהרה, משטרת אל קאג'ון אישרה כי אין ראיות ברורות לכך שהירי היה "ממניעים גזעיים או פוליטיים". במשטרה אמרו שהם מאמינים שעבדולכרים, שהיה בעבר מטופל של ד"ר חרוני, היה "מטופל ממורמר" בקליניקה. המשטרה מתכוונת להעמיד אותו לדין בגין רצח ועוד שני ניסיונות רצח.
בבית חב"ד בסן דייגו אמרו שחרוני היה "צעיר יפה, אדיב ודואג, שכל חייו היו לפניו". הוריו עברו לסן דייגו מסקרמנטו ובנו קליניקה לרפואת שיניים, וחרוני הצטרף לאחרונה לעסק המשפחתי, שנקרא "סמייל פלוס".
אחיו של הרוצח, אנוואר עבדולכרים, אמר שאחיו התנהג באופן מדאיג בחודשים האחרונים וכי המשפחה לא הצליחה לשכנע אותו לפנות לטיפול. "הוא היה צריך עזרה. היה לו פחד, הייתה לו פרנויה. הוא חשב שכולם רודפים אחריו, שיש כנופיה, שיש קרטל. הוא ראה דברים שלא התרחשו", סיפר אחיו של הרוצח.