בשיתוף עמותת סולמות
ציפי שביט, מולי שולמן, אפרת ארנון, יונתן גוטליב ויובל וין הם משפחת עדן - משפחה חילונית טיפוסית, שיוצאת בעקבות פרשת השבוע למסע קרוואנים פרוע, מצחיק ומרגש ברחבי ישראל. מידי שבוע תוכלו לפגוש אותם רק כאן, ב-ynet, בסדרת הסיטקום "להתחיל מבראשית" (בבימויו של יריב הורוביץ). צפו בפרק ה-32 - פרשת בהר בראש הכתבה.
בני המשפחה נעים בתוך הסיפור הקומי, המתרחש בימינו - לפרשת השבוע, על הסוגיות, השאלות והתובנות העולות מהקריאה בה. הסדרה נולדה במטרה להנגיש לכל ישראלי את הספרות היהודית הקנונית והעתיקה, ולהפוך את העיון בפרשת השבוע לחלק בלתי נפרד מהזהות היהודית והישראלית המשותפת לכולנו.

פרשת בהר

נסים מסתובב ליד הכותל לבדו, ומתמודד עם תוצאות הקונפליקט המשפחתי. בדרך הוא פוגש חבר, שעובד בחקלאות, ולומד ממנו על השמיטה - שנה בה עוזבים את עבודת האדמה, מאפשרים ליבול לצמח מעצמו, והוא אינו שייך לבעל השדה אלא כל אחד יכול לקטוף ולהשתמש. אמנם קשה להפקיר את השדות שכל השנים עומלים קשה על טיפוחם, אך תחושת השחרור עושה טוב. הצורך של האדם לשלוט על ההתרחשויות עשוי לגרום למתח רב, ואף לטעויות. השמיטה מלמדת את האדם לשחרר שליטה; להשלים עם העובדה שלא הכל מתנהל בדיוק כמו שהוא רוצה, ולפתוח את עצמו לאפשרויות נוספות.
1 צפייה בגלריה
נסים מסתובב ליד הכותל לבדו, ומתמודד עם תוצאות הקונפליקט המשפחתי.
נסים מסתובב ליד הכותל לבדו, ומתמודד עם תוצאות הקונפליקט המשפחתי.
נסים מסתובב ליד הכותל לבדו, ומתמודד עם תוצאות הקונפליקט המשפחתי.
(צילום: בנימין חירם ואלי זינגר)
נסים מפנים את המסר, ומחליט לשחרר את השליטה שלו ברצונות של בני המשפחה. הוא לומד לכבד את הרצונות שלהם, גם כאשר הם שונים מהרצון שלו, ולאפשר להם בחור את דרכם. בני המשפחה מופתעים מהשינוי שחל בו, ובעקבות זאת הם שמחים להשתתף איתו במסע.
לעתים, דווקא השחרור משליטה מאפשר להגיע לתוצאות הרצויות בצורה יותר פשוטה.

ממש לא לדתיים בלבד

החיבור לתרבות ולערכים יהודיים שמלווים את חיינו אלפי שנים, הוא כבר מזמן לא רק נחלתם של אלה המגדירים עצמם דתיים או שומרי מצוות. המסורת והסיפורים הקנוניים היהודיים הם גם נחלתם של מי שמגדירים עצמם חילונים, וגם הם עשויים למצוא בהם תשובות והשראה.
פרשת השבוע היא מחזור של 54 פרשות מחמשת חומשי התורה, הנקראים לכל אורך השנה. כל פרשה נקראת במלואה מידי שבת, ובכל אחת מהפרשות ניתן למצוא מסר ייחודי שיכול ללמד אותנו רבות, לא רק על המסורת והדי-אן-איי היהודי, אלא גם על חיינו כיום במאה ה-21.

קרדיטים:

יוצרת: שירה פלברט, בימאי: יריב הורוביץ, עריכה: מיכל פארן, צילום: בנימין חירם ואלי זינגר, תסריט: עמית פארן ואורי נמליך, מפיק: צבי יהודה הרלינג
בשיתוף עמותת סולמות